Gå til innhold

Hva menes med "tankekjør"?

Anbefalte innlegg

Gjest kållbjørn
Skrevet

Hvordan arter dette seg og hvorfor er det dårlig?

Gjest Rrose
Skrevet

Det kommer jo an på hva du tenker på. Jeg kan tenke slik at jeg går i ring. Svært nitidig tenking for å si det sånn. Jeg syns ikke det for meg er bare negativt, jeg føler jeg får reflektert mye , men det er jo viktig å få gjort noe annet også. Noen ganger tenker jeg bare negativt...noe som stresser meg. eller at verden kan overvelde meg slik at det bare blir kaos i tenkingen. eller at jeg ikke får sove. Jeg tror jeg tenker så mye fordi jeg føler en masse uro i kroppen..hehe jeg blir litt skremt opp i hodet mitt. Da får man ikke gort det man skal.

Skrevet

Hvis du tenker på så mange forskjellige ting og i et så høyt tempo at du ikke henger med på verden rundt deg, så blir det helt klart et problem.

Men av og til kan en slik brainstorming føre gode ting med seg.

Gjest tullhue
Skrevet

Hos meg er det som om man hører på fem forskjellige radiokanaler samtidig. Det hopper fra den ene til den andre, så tilbake igjen. Og gjerne surer to eller tre kanaler samtidig. Tankene hopper så fort fra det ene til det andre, og jeg får ikke "slått av". Forferdelig slitsomt, særlig når det er negative tanker som surrer. Tankekjør skjer som regel på kvelden så jeg ikke får sove, eller like etter jeg våkner. Det stjeler forferdelig med energi og gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe som helst. Jeg innbiller meg at det er som å være på speed. (Uten at jeg noen gang har vært borti narkotikum.)

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Men er det ett psykosesymptom. Jeg vet jeg har tankekjør, det står i papirene. Men er det ett angst symptom eller er det ett psykose / grensepsykose symtom? Nyskjerrig.

Anonymkode: 6fb49...032

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...