Gå til innhold

Jeg er- meg- alltid meg


Gjest kaffedama

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama

Roligere enn før

Jeg er mer enn før, samtidig

Jeg vet

Jeg er klar over

Meg

Jeg husker

Forskjellene

Jeg forstår

Ikke noe

Det går

Ikke an

Jeg finner ikke ut av

Meg

Men

Jeg er bedre enn før

Jeg er klar over meg

Livet

Gaven

Ansvaret

Jeg har mening

Det ordner seg

Jeg forstår likevel

Ingenting

Det er samtidig, boblene sprekker

Språket sprekker

Sammenhenger

Det blir sammenhenger

Det er her

Alt

Alt er her

Alt er annerledes, se, vente det som var, kan ikke forstå, kan ikke forklare

Annerledeslandet

Likevel- jeg er fremdeles den samme

Levende igjen, levende som før

Forskjeller fortsatt

Små

Ikke store. Sammenhenger.

Smerten, nøkkel liten nøkkel nøkkeliten.

Levd ut, liten, vondt, liten veldig vondt. Visste ikke. Veldig redd. Alene. Helt alene. Alene.

Levende død.

Etterpå

Annerledesland- ikke vært her før

Jeg er her

Meg  jeg er. Her. Ikke der. Her er jeg, meg. Ikke du ikke deg, meg. Er. Jeg er - meg.

Natta! :o) Kunne ikke dy meg.. nok et dikt...! DOL hekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

Og så er det jo helt umulig å få til den diktformen med disse "skrivetilpasningene" som er på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Og så er det jo helt umulig å få til den diktformen med disse "skrivetilpasningene" som er på dol.

En liten forklaring skal vel til. Det handler om at jeg sammensmeltes på en måte. Jeg har jo vært litt "forskjellig", ulike moduser om man vil kalle det det. Det er et dikt om dissosiasjon, min type. Om det som skjer med meg. Jaja, nå skal jeg tie stille, kanskje sågar legge meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten forklaring skal vel til. Det handler om at jeg sammensmeltes på en måte. Jeg har jo vært litt "forskjellig", ulike moduser om man vil kalle det det. Det er et dikt om dissosiasjon, min type. Om det som skjer med meg. Jaja, nå skal jeg tie stille, kanskje sågar legge meg :-)

Kaffedame - må bare få si at du skriver genialt! :-) Er så uendelig godt, og vondt, men mest godt likevel, å kjenne seg så inderlig igjen i noen andres tanker!

hilsen - meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Kaffedame - må bare få si at du skriver genialt! :-) Er så uendelig godt, og vondt, men mest godt likevel, å kjenne seg så inderlig igjen i noen andres tanker!

hilsen - meg

Kjente du deg igjen i diktet? Forsto du noe av det?

*overrasket* :-) Trodde ingen ville forstå det der jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente du deg igjen i diktet? Forsto du noe av det?

*overrasket* :-) Trodde ingen ville forstå det der jeg!

Er akkurat like kaotisk som inni mitt rare hode og tildels kropp. Umulig å beskrive, men så gjorde du det litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Er akkurat like kaotisk som inni mitt rare hode og tildels kropp. Umulig å beskrive, men så gjorde du det litt!

:-) Jeg prøver hardt, men tror nesten jeg er der at jeg gir opp. Er så vanskelig å forstå meg selv.

Har du hatt ulike "væremåter" rundt omkring og hovedbiter til ulike "tider" og switchet innimellom? Skiftet "hoved" personlighet tre ganger de siste fem årene. Hehe, en psyk jeg gikk til sa da jeg tok en test for andre gang; det er ikke mulig å bli frisk så raskt, og så skulle jeg slutte i terapi, resilient ble det tolket som... hehe. Jeg hadde bare switchet. Hver gang litt nærmere kjernen..meg. Nå er jeg veldig nære. Ulike meninger, minner og ting jeg legger merke til avhengig av modus.

Jeg var heldig som ble trigget så sterkt i fjor tror jeg, kanskje jeg var klar for det? Selv om året er en grøt.. :-) Hater å være sånn. Kan ikke fordra det. Kan ikke vente på at det blir bra. At jeg blir bra.

Godt å høre at noen kan kjenne igjen litt. Trodde jeg var alene om akk dette her.

Hehe, han psykologen har litt å jobbe med ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Jeg prøver hardt, men tror nesten jeg er der at jeg gir opp. Er så vanskelig å forstå meg selv.

Har du hatt ulike "væremåter" rundt omkring og hovedbiter til ulike "tider" og switchet innimellom? Skiftet "hoved" personlighet tre ganger de siste fem årene. Hehe, en psyk jeg gikk til sa da jeg tok en test for andre gang; det er ikke mulig å bli frisk så raskt, og så skulle jeg slutte i terapi, resilient ble det tolket som... hehe. Jeg hadde bare switchet. Hver gang litt nærmere kjernen..meg. Nå er jeg veldig nære. Ulike meninger, minner og ting jeg legger merke til avhengig av modus.

Jeg var heldig som ble trigget så sterkt i fjor tror jeg, kanskje jeg var klar for det? Selv om året er en grøt.. :-) Hater å være sånn. Kan ikke fordra det. Kan ikke vente på at det blir bra. At jeg blir bra.

Godt å høre at noen kan kjenne igjen litt. Trodde jeg var alene om akk dette her.

Hehe, han psykologen har litt å jobbe med ;-)

Prøver å tenke at de skal vel ha litt utfordringer, disse psykologene! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Prøver å tenke at de skal vel ha litt utfordringer, disse psykologene! ;-)

Hehe, ja det er vel det som gjør jobben deres spennende? Satser på det, at det er spennende og ikke bare slitsomt :-) Men jaggu må de være dyktige, de som skal forstå seg på meg tror jeg. *ondskapsfullt glis*!

Det er jo virkelig en finurlig måte å "overleve" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...