Gå til innhold

NHD!! meget ubehagelig episode hos behandler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig fått inntrykk av at fastlegen min er en litt sart sjel, så jeg vet ærlig talt ikke om det hadde vært det beste å tatt det opp med han. Er det andre jeg i så fall kunne sagt det til?

Det kunne hende at han overrasket deg positivt. Men det kan en jo ikke vite. Han kan ikke hjelpe deg om han ikke får vite dette.

Er det mulig du tar vel mye hensyn til omgivelsene og hva du tror de kan tåle og ikke?

Hva med å ringe Mental Helses hjelpetelefon:

810 030 30

Mental Helses nettside:

http://www.mentalhelse.no/

mvh

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymAkkuratNå

30

• PieLill

16

• Mista nikket

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Det kunne hende at han overrasket deg positivt. Men det kan en jo ikke vite. Han kan ikke hjelpe deg om han ikke får vite dette.

Er det mulig du tar vel mye hensyn til omgivelsene og hva du tror de kan tåle og ikke?

Hva med å ringe Mental Helses hjelpetelefon:

810 030 30

Mental Helses nettside:

http://www.mentalhelse.no/

mvh

Det er nok mulig at jeg gjør det ja.. Jeg har bare veldig store problemer med å dytte mine problemer på andre mennesker. Skal lagre nummeret på telefonen min, så får vi se om jeg får ringt. Jeg begynner garantert bare å grine.

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Hvorfor føler alle at de kan gjøre som de vil med meg?

Gjest mrs Bing
Skrevet

Jeg har egentlig fått inntrykk av at fastlegen min er en litt sart sjel, så jeg vet ærlig talt ikke om det hadde vært det beste å tatt det opp med han. Er det andre jeg i så fall kunne sagt det til?

Hvis legen din ikke tåler at pasienter tar opp problematiske ting med han/henne er det hans problem, ikke ditt. Da er han ingen god lege og må ha betydelig trøbbel i yrkeslivet sitt. En lege kan ikke ha pasienter som bare er friske, problemfrie og ikke trenger hjelp. Uansett er nok du mer sårbar enn han, og hva legen din tåler eller ikke tåler er ikke ditt problem heldigvis. Jeg tror nok en voksen person i et slikt yrke har hørt adskillig tilsvarende historier.

Det er ikke du som skal ta hensyn til din eksbehandler, din lege eller din far. Det er du som trenger hjelp og noen å snakke med.

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Hvis legen din ikke tåler at pasienter tar opp problematiske ting med han/henne er det hans problem, ikke ditt. Da er han ingen god lege og må ha betydelig trøbbel i yrkeslivet sitt. En lege kan ikke ha pasienter som bare er friske, problemfrie og ikke trenger hjelp. Uansett er nok du mer sårbar enn han, og hva legen din tåler eller ikke tåler er ikke ditt problem heldigvis. Jeg tror nok en voksen person i et slikt yrke har hørt adskillig tilsvarende historier.

Det er ikke du som skal ta hensyn til din eksbehandler, din lege eller din far. Det er du som trenger hjelp og noen å snakke med.

Min far er det mitt ansvar å 'ta vare på'. Hvis jeg hadde gjort noe med det han gjort mot meg hadde han blitt så forferdelig skuffet. Og det ville hele min familie også blitt. Det hadde jikke gått

Gjest mrs Bing
Skrevet

Det er nok mulig at jeg gjør det ja.. Jeg har bare veldig store problemer med å dytte mine problemer på andre mennesker. Skal lagre nummeret på telefonen min, så får vi se om jeg får ringt. Jeg begynner garantert bare å grine.

De er vant til at folk griner! Og de er der for at folk som har det vanskelig skal kunne snakke med noen.

Håper du ringer!

AnonymAkkuratNå
Skrevet

De er vant til at folk griner! Og de er der for at folk som har det vanskelig skal kunne snakke med noen.

Håper du ringer!

Jeg har vøært nær med å ringe flere ganger nå, men jeg aner ikke hva jeg skal si.

Skrevet

Jeg har vøært nær med å ringe flere ganger nå, men jeg aner ikke hva jeg skal si.

Om alt stopper opp kan du kanskje lese fra det første innlegget du skrev her. De har garantert hatt folk på tråden før som har trengt tid før de klarte å si noe.

mvh

Skrevet

Hvorfor føler alle at de kan gjøre som de vil med meg?

Vil du ha en virituell trøsteklem til, helt på dine premisser?

mvh

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Vil du ha en virituell trøsteklem til, helt på dine premisser?

mvh

Det vil jeg gjerne.. Tusen takk.. Jeg vil så gjerne ha noen å snakke med.. Jeg kommer sikkert til å gå tilbake til den psykologen. Jeg trenger han.. Og så lenge han kan snakke med meg, så

Skrevet

Det vil jeg gjerne.. Tusen takk.. Jeg vil så gjerne ha noen å snakke med.. Jeg kommer sikkert til å gå tilbake til den psykologen. Jeg trenger han.. Og så lenge han kan snakke med meg, så

Ring Mental Helse først du.

mvh

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Ring Mental Helse først du.

mvh

nå har jeg prøvd flere ganger.. jeg får det rett og slett ikke til. dem tar tlf, jeg bare griner, så legger jeg på

Mista nikket
Skrevet

nå har jeg prøvd flere ganger.. jeg får det rett og slett ikke til. dem tar tlf, jeg bare griner, så legger jeg på

Hvis fastlegen din er av den "moderne" typen, har han kanskje en e-mailadresse hvor du kan skrive til han om hva du har vært utsatt for.

Skrevet

Kjære deg.

Hva med å prøve å ikke legge på selv om du griner? Til slutt vil du klare å si noe.

Du kan forsatt lage en utskrift og sende til fastlegen.

mvh

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Hvis fastlegen din er av den "moderne" typen, har han kanskje en e-mailadresse hvor du kan skrive til han om hva du har vært utsatt for.

Jeg kan ringe ned dit og høre i alle fall. Takk for gode tips støtte alle sammen.

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Kjære deg.

Hva med å prøve å ikke legge på selv om du griner? Til slutt vil du klare å si noe.

Du kan forsatt lage en utskrift og sende til fastlegen.

mvh

Jeg skal roe meg litt ned først, så skal jeg prøve igjen.. jeg er så redd for å blåse opp dette med psykologen. Det kan jo være at det var jeg som overreagerte, og jeg vil ikke lage problemer for han

Gjest mrs Bing
Skrevet

Nei, vær så snill å ikke gå til den psykologen, aldri. Han høres ikke ut som noen du kan stole på, tvert i mot har han allerede begått store overtramp. Det er ikke din feil, det er hans. Se hva NHD sier, han vet hva han snakker om. Du trenger noen å snakke med, men du trenger ikke han til å utsette deg for enda flere overgrep. Kan du klare å spørre på mental helsetelefonen hvordan du skal få deg en ny behandler?

Skrevet

Jeg skal roe meg litt ned først, så skal jeg prøve igjen.. jeg er så redd for å blåse opp dette med psykologen. Det kan jo være at det var jeg som overreagerte, og jeg vil ikke lage problemer for han

Det er han som har gjort noe galt, ikke du.

Du er i din fulle rett til å reagere som du gjør. Ingen har rett til å fortelle deg hvor mye eller lite du har lov å ta på vei.

Jeg synes ikke det er det spor merkelig at du reagerer som du beskriver.

mvh

Gjest mrs Bing
Skrevet

Kjære deg, du har på ingen måte overreagert! Jeg ville reagert like sterkt, og det ville alle andre også. Bare se på hva NHD skriver. Du burde absolutt lage trøbbel for han, det har han virkelig fortjent. Psykologen er en voksen, profesjonell mann som gikk langt langt over streken, det er ikke ditt ansvar, ikke din skyld, ikke noe du har lagt opp til og ikke noe du skal lide for. Ikke gå til han igjen! Det er heller ikke ditt ansvar å lage trøbbel for han hvis du ikke orker det, da lar du vær å melde han til fylkeslegen. Men det er ingen grunn til å ikke fortelle hva som skjedde til legen din, andre behandlere, mental helsetelefonen eller andre. Og det er ingen grunn til å gå dit igjen. Denne psykologen er ikke snill som snakker med deg og forsøker å hjelpe deg, han gjør ting verre. Dessverre.

AnonymAkkuratNå
Skrevet

Nei, vær så snill å ikke gå til den psykologen, aldri. Han høres ikke ut som noen du kan stole på, tvert i mot har han allerede begått store overtramp. Det er ikke din feil, det er hans. Se hva NHD sier, han vet hva han snakker om. Du trenger noen å snakke med, men du trenger ikke han til å utsette deg for enda flere overgrep. Kan du klare å spørre på mental helsetelefonen hvordan du skal få deg en ny behandler?

"Det er ikke din feil, det er hans" Jeg har vanskelig for å tro det der, nettopp fordi jeg tydeligvis utstråler ett eller annet som sier "gjør som du vil med meg". Hvis jeg hadde klart å sagt til han at jeg ikke likte at han tok på meg, hadde han kanskje sluttet. Men jeg får det ikke til! Jeg får ikke til å gjøre noe, og jeg får ikke til å si noe. Jeg bare ligger der

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...