Gjest Happiness Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 men hva om det er jeg som overreagerer? Hva om jeg oppfattet det som noe helt annet enn det er? jeg får aldri vite det om jeg ikke går tilbake. Hva om han faktisk er den personen som KAN hjelpe meg. da kaster jeg det bare bort fordi jeg er overfølsom? Dette har ingenting med følelser å gjøre. Om du ikke følte dette var et overtramp, ville det fortsatt være det. Når jeg fortalte om mine overgrep til min psykiater, spurte han meg om jeg var redd for at han skulle reise seg opp og gå bort til meg og ta på meg. Jeg sa jeg var redd, men at jeg egentlig ikke trodde han kom til å gjøre det. Da så han på meg og sa rolig;""Jeg sitter her på denne stolen, og her kommer jeg til å sitte." Slik skal en terapeut være. Nhd sier det som lege, terapeut og psykiater. Og vi sier det. Her inne har vi mange blitt utsatt for overgrep, og vi har gått i terapi hos utallige terapeuter. Tror du han vil innrømme at det var et overgrep? Det er ikke den som trykker deg ned som skal løfte deg opp igjen. Hvor tror du at et menneske ender opp da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAkkuratNå Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Det er ikke rart at du ikke sa nei der og da. Ikke med din historie, og ikke uansett. Man blir bokstavelig tatt på sengen. Man venter seg ikke noe slikt, og reaksjonen din forstår jeg godt. Ikke bebreid deg for den. Men nå har du tenkt, og fått tilbakemelding på det som har skjedd her inne. Nå har du sjansen til å velge noe annet for deg. Husk hvor viktig dette valget er for hele ditt liv. Finn noen som kan stå sammen med deg nå. I det virkelige livet i tillegg til her. jeg kan ikke tenke meg noen i det virkelige liv som jeg kunne pratet med om dette. Jeg tror jeg holder meg til internett, hvor ingen vet hvem jeg er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mista nikket Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Nei.. Jeg har ikke det. Men.. Jeg vet ikke.. To ting kunne skjedd om jeg hadde sagt nei. Enten hadde han sluttet, eller så hadde han tvingt meg til det. Så jeg turte ikke rett og slett Jeg tror ikke han hadde tvunget deg. Det er vanskelig å si nei og det kan gjøre vondt å si det, men etterpå vil du føle en stolthet over at du klarte det. Jeg synes du skal ta kontakt med fastlegen din på en eller annen måte. Som flere her sier, ta utskrift av det første innlegget ditt og gå til fastlegen din med det. Du kan ikke gå til den psyklogen igjen. Han har trampet over din grenser delux og kan hende han fortsetter og går ennå lenger. Ta vare på deg selv og ikke bry deg om hva han tenker. Du står ikke til ansvar for han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAkkuratNå Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Dette har ingenting med følelser å gjøre. Om du ikke følte dette var et overtramp, ville det fortsatt være det. Når jeg fortalte om mine overgrep til min psykiater, spurte han meg om jeg var redd for at han skulle reise seg opp og gå bort til meg og ta på meg. Jeg sa jeg var redd, men at jeg egentlig ikke trodde han kom til å gjøre det. Da så han på meg og sa rolig;""Jeg sitter her på denne stolen, og her kommer jeg til å sitte." Slik skal en terapeut være. Nhd sier det som lege, terapeut og psykiater. Og vi sier det. Her inne har vi mange blitt utsatt for overgrep, og vi har gått i terapi hos utallige terapeuter. Tror du han vil innrømme at det var et overgrep? Det er ikke den som trykker deg ned som skal løfte deg opp igjen. Hvor tror du at et menneske ender opp da? Nå begynte jeg å gråte igjen. Det er sånn jeg vil at det skal være. jeg vil ha noen i livet mitt som bryr seg om meg, og som ikke misbruker meg eller slår meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mrs Bing Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har time på Tirsdag. Får se hva jeg har bestemt meg for innen da. jeg er en sånn person som er fryktelig tøff alene, og som med ett blir fryktelig svak hvis jeg står foran andre. Så jeg kunne funnet på å hatt alt jeg skulle si klart, trappet opp på kontoret hans, for så å ikke klare å si noe som helst når jeg sto der. Jeg skal prøve meg på dine råd, så får vi se. Tusen takk Vær så snill, ikke gå dit på tirsdag! Du trenger ikke å høre hvordan han oppfattet situasjonen. Han er sterk, han er voksen. Han vil snakke deg rundt og få deg til å føle deg dum. Du er ikke dum. Du har ikke misforstått noen ting. Si JA til oss og til NHD istedet. Og til deg selv. Vær så snill! Det er ingen gode grunner til å gå tilbake dit. Stol på deg selv. stol på oss. Selv om du ikke klikka med en kvinnelig psykolog, klikka du i hvert fall ikke med han her. Hos en kvinne vil du være mindre utsatt. Hos de fleste menn vil du være mindre utsatt. Han her kan ikke hjelpe deg. Du trenger hjelp! Jeg må logge av nå. jeg kommer til å tenke på deg i helgen, jeg kjenner jeg er så sint så sint på den psykologen andre som har ødelagt så mye for deg. Jeg håper du klarer å ikke gå dit på tirsdag eller noen annen dag. Ring mental helse, skriv her, vis fastlegen din det første innelegget ditt her. Husk at INGEN har lov til å gjøre noe mot deg som du ikke vil. Og du har lov å si nei. Og det er ikke synd på overgripere om de får problemer de har lagd selv. Du har ikke laget problemer for noen, men mange har gjort det problematisk for deg. God helg, håper du kan klare å ha en nogenlunde god helg! Stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mrs Bing Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 men hva om det er jeg som overreagerer? Hva om jeg oppfattet det som noe helt annet enn det er? jeg får aldri vite det om jeg ikke går tilbake. Hva om han faktisk er den personen som KAN hjelpe meg. da kaster jeg det bare bort fordi jeg er overfølsom? Han kan ikke hjelpe deg. Du overreagerer ikke. Du skal ikke gå dit igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Nå begynte jeg å gråte igjen. Det er sånn jeg vil at det skal være. jeg vil ha noen i livet mitt som bryr seg om meg, og som ikke misbruker meg eller slår meg Og det er det vi her inne også ønsker for deg. Den lille jenta inne i deg trenger å bli tatt vare på og bli sett. Ikke utnyttet. Ikke gå tilbake til de du allerede vet gjør det. Da frarøver du deg samtidig muligheten til å treffe slike terapeuter som jeg har vært så heldig å møte. Med det i minne at den første voksne jeg møtte og stolte på, utnyttet meg i flere år. Og jeg gikk tilbake til ham så altfor lenge. Gi deg selv en mulighet. Det er tøft, men ikke umulig. Ikke tenk så mye på hva du føler. Da kommer du ikke så langt, så forvirret som du naturlig nok er. Det er handlingene dine som er viktigst nå. Handlingene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAkkuratNå Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Og det er det vi her inne også ønsker for deg. Den lille jenta inne i deg trenger å bli tatt vare på og bli sett. Ikke utnyttet. Ikke gå tilbake til de du allerede vet gjør det. Da frarøver du deg samtidig muligheten til å treffe slike terapeuter som jeg har vært så heldig å møte. Med det i minne at den første voksne jeg møtte og stolte på, utnyttet meg i flere år. Og jeg gikk tilbake til ham så altfor lenge. Gi deg selv en mulighet. Det er tøft, men ikke umulig. Ikke tenk så mye på hva du føler. Da kommer du ikke så langt, så forvirret som du naturlig nok er. Det er handlingene dine som er viktigst nå. Handlingene. Syns du jeg skal forsøke enda en gang å finne en å snakke med, og fortelle det til enda en person? jeg er så usikker. Jeg er så redd for å bli skuffet igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Syns du jeg skal forsøke enda en gang å finne en å snakke med, og fortelle det til enda en person? jeg er så usikker. Jeg er så redd for å bli skuffet igjen. Jeg vet du er redd for å bli skuffet igjen. Hvem ville ikke vært det etter alt du har opplevd. Men det er nettopp å ta sjansen på en ny terapeut jeg ønsker for deg at du skal gjøre. Ja, det er et sjansespill. Men du vet hva du har. Og sjansen for at du får oppleve noe bedre er veldig, veldig stor. Vel er det for mange grenseløse overgripere der ute, og det er også endel klønete og ubehjelpelige folk som ikke vet helt hvordan de skal reagere når noen forteller at de har blitt utsatt for overgrep. Men det er mange flere som vil hjelpe deg på en skikkelig måte. Mange, mange flere.Og du vil finne noen hvis du bare våger å fortsette å jobbe for å finne dem. Du vil uansett ikke ha det som du har nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymAkkuratNå Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vet du er redd for å bli skuffet igjen. Hvem ville ikke vært det etter alt du har opplevd. Men det er nettopp å ta sjansen på en ny terapeut jeg ønsker for deg at du skal gjøre. Ja, det er et sjansespill. Men du vet hva du har. Og sjansen for at du får oppleve noe bedre er veldig, veldig stor. Vel er det for mange grenseløse overgripere der ute, og det er også endel klønete og ubehjelpelige folk som ikke vet helt hvordan de skal reagere når noen forteller at de har blitt utsatt for overgrep. Men det er mange flere som vil hjelpe deg på en skikkelig måte. Mange, mange flere.Og du vil finne noen hvis du bare våger å fortsette å jobbe for å finne dem. Du vil uansett ikke ha det som du har nå. Jeg skal snakke med fastlegen. Ringer ned dit i morgen og får en avtale. Du syns ikke jeg bør ringe psykologen heller? Bare kutte han helt ut? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 men hva om det er jeg som overreagerer? Hva om jeg oppfattet det som noe helt annet enn det er? jeg får aldri vite det om jeg ikke går tilbake. Hva om han faktisk er den personen som KAN hjelpe meg. da kaster jeg det bare bort fordi jeg er overfølsom? Du overreagerer ikke. Det han gjorde var kort og godt ulovlig. En behandler har per norsk lov ikke lov til å gjøre noe slikt. Norsk lov og rettsvesen reagerer på slikt. Da må dundre meg du ha lov å reagere! Selvsagt kommer han til å si at du overreagerer. Selvsagt kommer han til å si at du ikke forstår. Hvor mange ganger har du ikke fått høre slike ting. Og du kommer selvsagt ikke til å klare å forsvare deg der og da. Du eier din kropp og har rett til å bestemme hva andre gjør med den. Du eier dine grenser, selv om du ikke klarer å hevde dem. Du opplevde det han gjorde som galt, krenkende, nedverdigende og et voldsomt tillitsbrudd. Du kan stole på din opplevelse. Om så alle andre kvinner i hele verden ville syntes det var helt greit, har du likevel 110% rett til å si det slett ikke var greit og bli sint og fortvilet over at dine grenser ikke ble respektert. (Men jeg kan love deg at du må lete med lykt og lupe for å finne en eneste kvinne som ikke ville reagert med avsky på å bli behandlet slikt.) Andres grenser er ikke noe man kan overprøve. De er kun til for respekteres. Uansett hva man mener om den. Dine grenser har ingen i hele verden rett til å overprøve for deretter å trampe over med piggsko. Det er du som bestemmer hvor alvorlig et overtramp er. Ingen andre kan avgjøre at du overdriver. Dette var en alvorlig krenkelse og et grovt tillitsbrudd for deg. Da er det slik. (Og jeg tror de aller fleste kvinner faktisk ville reagert omtrent like negativt.) Den mannen har ingen ting å tilby deg utenom nye sår og krenkelser. Hold deg unna ham. Vær så snill! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg skal snakke med fastlegen. Ringer ned dit i morgen og får en avtale. Du syns ikke jeg bør ringe psykologen heller? Bare kutte han helt ut? Stol på meg. Kutt han ut. Gjør noe som egentlig er vanskelig følelsesmessig enkelt. Kutt han ut. Gjør noe som er vanskelig enkelt. Mye i mitt liv har vært bedrøvelig. Blant annet overgrep, og terapi siden -99. Men det gjør i hvertfall at jeg føler meg 100% sikker på at jeg har rett i dette. Kutt han ut. Det er ingen gråsoner her. Bare forvirrede, vonde følelser inne i deg. Men ingen egentlige gråsoner mellom rett og galt. Ikke gjør det jeg gjorde. Søke hjelp hos han som bryter ned. Kutt han ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Happiness Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg skal snakke med fastlegen. Ringer ned dit i morgen og får en avtale. Du syns ikke jeg bør ringe psykologen heller? Bare kutte han helt ut? Kjempefint om du vil gi oss beskjed i morgen når du har ringt din fastlege. Vi har veldig lyst til å høre hvordan det går. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2235499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Han mente sikkert bare vel, men hvis du følte det ekkelt burde du si det til han og at det ikke skal gjenta seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2236221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest støtter deg 100% Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du må IKKE gå dit igjen. Er hans initialer JD? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276858-nhd-meget-ubehagelig-episode-hos-behandler/page/4/#findComment-2237275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.