Gå til innhold

NHD, angående min forrige tråd!

Anbefalte innlegg

AnonymAkkuratNå

Hvis du leser igjennom noe av "Meget ubehagelig episode hos behandler" tråden, ser du at jeg har skrevet at jeg lurer på å gå tilbake og høre hva han selv mener skjedde på Onsdag. Syns du dette høres ut som en veldig dårlig ide? Det kan jo være at han mente at dette var hensiktsmessig ift behandlingen min,og samtalene våre videre. Jeg vil gjerne slippe å tenke på dette som et overgrep, hvis det ikke var slik han mente det. Hva kan det skade å gå tilbake? Vær så snill å svar. Jeg er så fryktelig forvirret!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276892-nhd-ang%C3%A5ende-min-forrige-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

Han har "makten" i relasjonen deres. Kanskje vil det gjøre deg mer forvirret. Det er ikke lett å vite frem og tilbake på riktig og galt når man er i en sånn relasjon og terapeuten ikke akkurat har en "god" hjelperolle.

Jeg tror ikke du får mer svar enn nå, heller at det hales ut, det du må gjøre. Poenget er vel ikke om det var en "riktig" terapetisk mening bak eller ikke. Han har tydelig problemer med grenser selv, og er uansett hva det var, ingen god terapeut når han "ser" deg så innmari dårlig som han gjør.

Jeg ville anmeldt.

Jeg synes ikke du trenger å tenke på episoden hos psykologen som et overgrep. Derimot synes jeg det opplagt er feilbehandling i forhold til det du skal motta behandling for.

En klage til fylkeslegen innebærer nettopp at du klager over at psykologen har gitt deg feil behandling, han har vist manglende faglig skjønn og kompetanse.

Det beste vil nå muligens være om du kontaktet pasientombudet for ditt fylke. Vedkommende vil kunne hjelpe deg med å formulere en klage, og kanskje også bidra til å sørge for at du får en annen behandler raskt.

Se følgende nettside: http://www.shdir.no/pasientombudet/

Gjest kaffedama

Han har "makten" i relasjonen deres. Kanskje vil det gjøre deg mer forvirret. Det er ikke lett å vite frem og tilbake på riktig og galt når man er i en sånn relasjon og terapeuten ikke akkurat har en "god" hjelperolle.

Jeg tror ikke du får mer svar enn nå, heller at det hales ut, det du må gjøre. Poenget er vel ikke om det var en "riktig" terapetisk mening bak eller ikke. Han har tydelig problemer med grenser selv, og er uansett hva det var, ingen god terapeut når han "ser" deg så innmari dårlig som han gjør.

Jeg ville anmeldt.

Altså, med anmeldt så mente jeg klage til fylkeslegen altså... ikke anmelde jfr overgrep. Hva som ligger bak, kan man ikke vite, men at det var å tråkke over det du var/er komfortabel med, det er det...

Altså, det var klage jeg mente. Ikke anmelde. Kunne misforstås, jeg mente det ikke sånn...

Lykke til uansett hva du gjør.

Jeg tror, etter at jeg brukte 5 mnd på å klare å slutte i en elendig terapirelasjon, at det beste er å slutte dersom du føler dette var feil for deg.

AnonymAkkuratNå

Jeg ville anmeldt.

Hei, og takk for svar. Jeg har tenkt over saken i dag, og har vel mer eller mindre kommet fram til at jeg ikke vil klage han inn noen plass. Jeg tror jeg heller går til fastlegen min og ber om å få hjelp til å finne en ny behandler fort. Evt si til han hva som skjedde, og at jeg følte at dette var ubehagelig, og ikke vil tilbake til denne mannen. Men jeg har enda noen dager og bestemme meg helt på.

Hei, og takk for svar. Jeg har tenkt over saken i dag, og har vel mer eller mindre kommet fram til at jeg ikke vil klage han inn noen plass. Jeg tror jeg heller går til fastlegen min og ber om å få hjelp til å finne en ny behandler fort. Evt si til han hva som skjedde, og at jeg følte at dette var ubehagelig, og ikke vil tilbake til denne mannen. Men jeg har enda noen dager og bestemme meg helt på.

Det er riktig beslutning. Det er ikke noe vits å kjempe for en retterdighet som aldri vil komme. Altlså at mest sannsynlig vil det kun kreve tid og krefter og utfallet vil bli at ingenting skjer.Likevel er det kanskje en moralsk plikt å melde fra om en slik fagperson som oppfører seg så totalt feil i forhold til alle etiske prinsipper slik at man ihvertfall gjør sitt ytterste for å stoppe personen. Da kan du ihvertfall si at jeg har gjort mitt. Men jeg forstår godt hvis du ikke vil det , ditt eget vel og ve er tross alt viktigst

Annonse

AnonymAkkuratNå

Det er riktig beslutning. Det er ikke noe vits å kjempe for en retterdighet som aldri vil komme. Altlså at mest sannsynlig vil det kun kreve tid og krefter og utfallet vil bli at ingenting skjer.Likevel er det kanskje en moralsk plikt å melde fra om en slik fagperson som oppfører seg så totalt feil i forhold til alle etiske prinsipper slik at man ihvertfall gjør sitt ytterste for å stoppe personen. Da kan du ihvertfall si at jeg har gjort mitt. Men jeg forstår godt hvis du ikke vil det , ditt eget vel og ve er tross alt viktigst

Jeg vil nok si det til fastlegen min, men jeg vil ikke gå noe videre med det. Jeg orker rett og slett ikke det nå, jeg vil bare få ordne på tanker og følelser hos en psykolog som forstår meg. Få ordnet litt opp i tankene rundt pappa, og finne ut hva jeg skal gjøre med det. Selv om det gjør meg kvalm å tenke på at jeg kanskje vil være årsaken til at han gjør noe værre mot noen andre som kommer dit for å få hjelp

Gjest kaffedama

Ja, det høres lurt ut. Du må gjøre det som kjennes riktig for deg, og hvis det er det som virker best, så gjør du det.

Finn en ny psykolog, og jobb deg videre du :-)

Jeg synes det var en god avgjørelse du har tatt, lykke til.

Gjest tenker på deg

Jeg synes ikke du skal gå tilbake dit. Jeg ville ha skrevet et brev til han der du spør om hvordan han ser på det som skjedde. Skriv også dine følelser i forhold til dette, at du følte det som et overgrep.

Men jeg synes i alle fall at en psykolog, som har studert i 6 år burde skjønne at det han gjorde ikke var lurt. Han visste jo at du har opplevd overgrep fra før. Når han ikke skjønner det, så er det kanskje like godt å bytte psykolog? Få deg en behandler på en DPS snarest råd. Har hørt mye humbug om det private markedet. På en DPS er det ordna forhold. Få legen din til så henvise deg til DPS snarest mulig Om du ikke klarer å fortelle dette til legen din, skriv et brev til han. Regner med at når legen din får vite hva som skjedde, så vil han sette ræva i gir og søke deg inn med ønske om prioritering.

Håper inderlig du får en behandler som du får god kjemi med. Det fortjener du. Du fortjener ALT det gode livet kan ha å by på.

Kanksje du kan høre med legen din om å få kontakt med psykiatriteamet i den byen du bor i. I påvente av psykolog. Disse jobber fra 9-16 (tror jeg) hver dag og du får utdelt en psykiatrisk sykepleier du kan møte, eller ringe til om du skulle ha det vondt. Du kan også ha kontakt med psykiatriteamet etter du har fått deg psykolog. De kan være gode støttespillere i og med at man som regel ikke får gå hos psykolog mer enn 1 gang i uka. Disse kan samarbeide med den aktuelle psykolog. De har ulike arbeidsoppgaver. Psykiatriteamet skal først og fremst være hos deg eller snakke med i tlf når ting topper seg. Og du kan gå tur med dem, gå på kafe etc. Du slipper altså å føle deg så alene om det som har skjedd. Det kan bidra til håp.

Så det er svært viktig at du kontakter din lege snarest så han får vite hva som har skjedd. Håper du klarer å skrive et brev til han med det som har skjedd. Det er svært viktig at han får vite det, slik at du får den behandlilngen du FORTJENER.

Alle gode ønsker til deg,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...