Gå til innhold

Jeg ønsker å bli misbrukt

Anbefalte innlegg

Gjest Celine Victoria
Skrevet

Jeg har et sterkt ønske om å bli misbrukt. Nei, jeg er ikke gal - jeg er bare syk i hodet..

Jeg ble nettopp 20 år gammel. I 20 år har jeg aldri opplevd å bli elsket. Har aldri fått høre fra foreldrene mine at jeg betyr noe, at jeg er verdifull og at de er glad i meg. Alle de gangene jeg har hatt behov for trøst og omtanke - jeg har vært så redd og alene, fylt med angst. Jeg ble møtt ved at de snudde ryggen til meg og ba meg strengt om å ta meg sammen. Jeg har aldri hatt retten til å føle meg svak, redd og hjelpeløs i situasjoner som har ført til at det er nettopp det jeg har blitt.

Jeg har lært at livet skal leves på overflaten. Da jeg var liten ønsket jeg så inderlig at noen voksne kunne være glad i meg, at jeg kunne være betydningsfull og at noen kunne se den lille, redde jenta bak den smilende og ansvarsfulle fasaden jeg hadde.

Etter hvert som jeg ble eldre søkte jeg ikke dette lengre. Jeg forstod at dette var noe jeg ikke kunne få, og at det var feil og tåpelig og i det hele tatt tro at noen kunne gi meg et glimt av kjærlighet og trygghet. Hver gang jeg våget å kjenne på savnet og smerten følte jeg meg skamfull. Jeg lærte å fortrenge følesene mine, den eneste smerten jeg klarte å godta var fysisk smerte som jeg påførte meg selv. Selvskadingen min har vært en venn i nøden, den får meg til å føle noe og det er helt fantastisk.

I de siste årene er det flere som har ønsket å komme "nær" meg. Det er folk som faktisk har blitt glad i meg, det har de sagt og det merker jeg på dem også. Men jeg har ikke mulighet til å slippe noen som helst innpå meg, enn hvor mye jeg skulle ønske det. Jeg er livredd for mine egne følelser, jeg tør ikke knytte meg til noen. Jeg tør ikke gjøre meg sårbar. Jeg skriker enda innvendig etter å bli elsket, og jeg håper så sterkt at noen kan se meg. Men jeg forstår at det aldri vil skje. Derfor har jeg nå et sterkt ønske om at noen kan misbruke meg. At noen kan ta på meg og gi meg følelsen av hvordan det er å bli elsket og tatt vare på. Og da får heller ikke jeg dårlig samvittighet, for da er det liksom ikke mine behov som står i fokus. Jeg håper virkelig dette kommer til å skje, jeg vil så gjerne føle meg trygg og elsket..

Er det for mye forlangt?

Skrevet

"Derfor har jeg nå et sterkt ønske om at noen kan misbruke meg. At noen kan ta på meg og gi meg følelsen av hvordan det er å bli elsket og tatt vare på."

Tro du meg, det er INGENTING i en overgrepssituasjon som gjør at man føler seg elsket eller tatt vare på. Det er ofte snakk om trusler, slag, annen vold, kvelertak, nedverdigelse, skam, makt, smerte, angst, redsel, fortvilelse.

Etter seksuelle overgrep i over 10 år så klarer jeg ikke bli tatt på, jeg hopper høyt av lyder, tåler ikke at noen kommer bak meg. Ingen får ta på meg.

Men...jeg kan skjønne ønsket om nærhet, en armkrok eller at noen stryker deg over håret, men det har absolutt ingenting å gjøre med misbruk / overgrep.

Skrevet

"Derfor har jeg nå et sterkt ønske om at noen kan misbruke meg. At noen kan ta på meg og gi meg følelsen av hvordan det er å bli elsket og tatt vare på."

Tro du meg, det er INGENTING i en overgrepssituasjon som gjør at man føler seg elsket eller tatt vare på. Det er ofte snakk om trusler, slag, annen vold, kvelertak, nedverdigelse, skam, makt, smerte, angst, redsel, fortvilelse.

Etter seksuelle overgrep i over 10 år så klarer jeg ikke bli tatt på, jeg hopper høyt av lyder, tåler ikke at noen kommer bak meg. Ingen får ta på meg.

Men...jeg kan skjønne ønsket om nærhet, en armkrok eller at noen stryker deg over håret, men det har absolutt ingenting å gjøre med misbruk / overgrep.

Flott forklart. Så enig.

Gjest xbellax
Skrevet

Det du skriver her at du ønsker, er den rake motsetningen av å bli misbrukt. Du ønsker å bli sett og elsket.

Du kan ikke sitte å vente på at noen skal komme å redde deg, elske deg, verne om deg, ta vare på deg. Du må begynne å gjøre det selv.

Skrevet

Du er ikke gal. Jeg tror du skammer deg slik over å vise følelser, at en eneste måten det blir mulig å ta imot nærhet er når noen tar kommandoen. Da er det liksom lov å nyte sex og kjærlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...