Gå til innhold

Vanvittig bra link om bipolar lidelse.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

happylitium

Bra den ja. Det forundrer meg litt at det står at hypomani ikke trenger å behandles da. Selv har jeg fått både AP og lamictal når jeg har vært hypoman. Kanskje følges ikke samme praksis overalt i dette landet?

Den er bra den artikkelen, har brukt den noen ganger når jeg skal forklare hva bipolaritet er.

Jeg stusset også over det med ikke-behandling av hypomani. Noen ganger tenker jeg at hypomani blir undervurdert og at mange med bipolar lidelse opplever en hypomani verre enn behandlingsapparatet. Det heter seg jo ofte at hypomani bare er morsomt og at man stort sett fungerer som normalt. Men mange opplever ikke hypomanien som bare morsom, tvert imot kan man, i likhet med mani, blamere seg og gjøre ting som får ekle konsekvenser. Ofte er det også iblandet stor grad av irritasjon og sinne i en hypomani uten at det nødvendigvis defineres som en blandet episode.

Det er vel noe med gradene av hypomani. Det finnes jo gråsoner mellom hypomani og mani og da behandles det. Eller når hypomanien får uheldige konsekvenser. De fleste i en hypomani vil kanskje ikke behandles, men overgangen til det destruktive kan bli skjebnesvangert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...