Gå til innhold

Vitsen med å anmelde nå?

Anbefalte innlegg

Gjest twin1

Hei! Jeg ble utsatt for seksuelt overgrep som ti-åring på en klassetur, av en autoritetsperson. Har gått i terapi og fått bearbeidet dette og mere til på en grei måte. Føler meg "ferdig" med det på en måte, selv om det skal ingenting til før jeg får reaksjoner. Nå er jeg nermere 40 år og min mann og behandler vil at jeg skal anmelde dette. Men dette er jo en foreldet sak, hva oppnår jeg egentlig med å anmelde? Vet jo at "overgriperen" bor et sted med barn, samboer, foreldre. Hva vil dette gjøre med dem? Det eneste jeg ser for meg for min egen del er at det blir fryktelig tøfft og høyst sannsynlig blir jeg sykere igjen. Dette vil komme i offentligheten og det er jeg livredd for. Vet det kan være fare for at han gjør dette imot andre, og det er vel det eneste argumentet jeg kan finne for å anmelde. Men det har gått nesten 30 år... Hva mener du NHD om sånne tilfeller, skal man anmelde uansett? Det dreier seg om voldtekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277362-vitsen-med-%C3%A5-anmelde-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest twin1

Det har ingen hensikt å anmelde nå. Saken er foreldet.

Om du derimot får høre at han er anmeldt på nytt, bør du melde deg. Det vil styrke saken til anmelderen.

Tusen takk, puster lettet ut jeg nå, skal følge ditt råd. Vet ikke om han har gjort noe imot noen andre, håper virkelig ikke det. Uansett er ikke fengselsstraff og bøter nok straff for "sånne." Slike djevler burde vært skutt og trampet ned i jorda for godt!

Tusen takk, puster lettet ut jeg nå, skal følge ditt råd. Vet ikke om han har gjort noe imot noen andre, håper virkelig ikke det. Uansett er ikke fengselsstraff og bøter nok straff for "sånne." Slike djevler burde vært skutt og trampet ned i jorda for godt!

Ved politistasjonen hvor jeg "sokner" til fortalte en etterforsker at uansett om saken er foreldet ellerumulig å bevise, kaller de inn gjerningsmannen til avhør. Dette for offeret sin del og for at vedkommende skal få en slags straff ved å bli oppmerksom på at han er registrert hos politiet...

Sier ikke at du bør anmelde han, men bare en opplysning...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...