Gå til innhold

Når virker disse pillene?

Anbefalte innlegg

Gjest Androdine
Skrevet

Tok dem for en time siden, to vival og en imovane. har angst ennå, selv om jeg har roet meg i forhold til i sted. Har ikke fått den ekle smaken av imovanen ennå.

Gjest litt trøst....
Skrevet

Kanskje det hjelper med en varm dusj, etterfulgt av litt kakao og så finne horisontalen med en varmeflaske på magen. Det kan i alle fall ikke skade å prøve en slik strategi, og da vil kanskje virkningen komme sigende på.

Ha en rolig kveld.

Gjest nevermind_PL
Skrevet

ikke alltid pillene funker for min del,varierer med dag fra dag....ikke noe godt svar,men likevel...du er ikke alene om det:(

Gjest D*lilith
Skrevet

Du skulle sakt ja til innleggelse...

Gjest Androdine
Skrevet

Du skulle sakt ja til innleggelse...

Hvis det er like ille i morgen, eller til over helga, så skal jeg legge meg inn. Ikke på sykehuset, men på et senter som jeg fikk tilbud om. Er så lei meg nå, jeg var bare lammet av panikk, og ble enda redde med tanken på å komme bort fra leiligheta og det som er trygt her. Har litt dårlige erfaringer med å bli innlagt, så jeg vet ikke..

Gjest D*lilith
Skrevet

Hvis det er like ille i morgen, eller til over helga, så skal jeg legge meg inn. Ikke på sykehuset, men på et senter som jeg fikk tilbud om. Er så lei meg nå, jeg var bare lammet av panikk, og ble enda redde med tanken på å komme bort fra leiligheta og det som er trygt her. Har litt dårlige erfaringer med å bli innlagt, så jeg vet ikke..

Kjære deg,du kan jo ikke være alene når du har det sånn,håper du oppsøker det senteret da i morgen.

Lykke til :)

Gjest Androdine
Skrevet

Kjære deg,du kan jo ikke være alene når du har det sånn,håper du oppsøker det senteret da i morgen.

Takk..får prøve å sove nå...er døddsløv etter de pillene..takk for svar..natta...

Reidar Rose
Skrevet

Har du forsøkt Xanor (Alprazolam) før?

Virker meget bra mot panikkangst.

Jeg har brukt det siden 2000. Fått et nytt liv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tror ikke du skal ha angstfrihet som mål. Medisinene skal ta toppene ev angsten. Resten skal du ta med andre metoder.

Husk alttid at angst ikke er farlig, kun ubehagelig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor kan hun ikke være alene?

Jeg synes at dette hauses opp. Det er ikke farlig å ha angst.

En må passe seg for at angsten trigger en adferd med mer angst og et rop om umiddelbar fjerning av symptomer.

En sjelden gang kan det være lurt å tenke på den angsten som finnes hos flyktningene i Darfur eller i leirene i Libanon.

Gjest Androdine
Skrevet

Tror ikke du skal ha angstfrihet som mål. Medisinene skal ta toppene ev angsten. Resten skal du ta med andre metoder.

Husk alttid at angst ikke er farlig, kun ubehagelig.

Jeg skal tenke det om jeg skal få det så ille igjen. I dag har jeg "landet" og jeg tror jeg forstår mer av årsaken til dette. Jeg forstår i dag også legen som ikke ville skrive ut beroligende, fikk bare to vival og en imovane. Men det var nok til at jeg fikk roet meg og i dag ser jeg klarere mer på årsaken til dette. Går i kognitiv terapi forøvrig.

Gjest Androdine
Skrevet

En må passe seg for at angsten trigger en adferd med mer angst og et rop om umiddelbar fjerning av symptomer.

En sjelden gang kan det være lurt å tenke på den angsten som finnes hos flyktningene i Darfur eller i leirene i Libanon.

Takk for at du sa nettopp det, NHD, at jeg kan klare å være alene selv om jeg har angst. Det jeg er redd for er at jeg skal bli avhengig av andre og hjelp hver gang jeg havner i en krise. Tror ikke det er bra for meg, i og med at jeg av og til får sånne kriser. Jeg tror jeg må lære meg å hanskes med dette alene, ellers så vil jeg aldri lære å stole på meg selv. Hvis det blir sånn at jeg etterhvert får erfaring med at eneste som hjelper er at noen tar var på meg, så vil det bare bli en ond sirkel. Jeg mener jeg sa rett i å takke nei til innleggelse og jeg har landet i dag. Og jeg tror faktisk jeg har lært en del også.

Gjest D*lilith
Skrevet

Syntes så synd på henne bare og det virket som hun hadde det så vondt....

Ja jeg tenker alltid sånn når angsten kommer...tenker på de som blir torturert og tvang ekteskap osv....mange har det mye verre enn oss med angst...sant det..

Gjest D*lilith
Skrevet

Takk..får prøve å sove nå...er døddsløv etter de pillene..takk for svar..natta...

Håper du har det bedre i dag :)

Reidar Rose
Skrevet

Skjønner problemstillingen. Men ANGST ER ANGST !

Gjest Androdine
Skrevet

Syntes så synd på henne bare og det virket som hun hadde det så vondt....

Ja jeg tenker alltid sånn når angsten kommer...tenker på de som blir torturert og tvang ekteskap osv....mange har det mye verre enn oss med angst...sant det..

Det må være klart at det å bli torturert og å leve i en krig må være hinsides grusomt sånn sett så har vi det bedre i Norge og jeg kan ikke klage. Men jeg sliter med en "krig" inne i meg, og jeg begynner å lure på om jeg har fått reaksjoner av traumer. Hver natt drømmer jeg at det er "krig" og noen skal torturere meg, jeg drømmer om at jeg blir skutt, og lemlestet. Dette er veldig skremmende drømmer og har hatt dem nå nesten hver natt snart i et halvt år. Det er ekkelt å våkne med angst hver morgen, silende av svette. Når jeg er roligere så kan jeg se at jeg er heldig som ikke har det som dem. Men når jeg er inne i angsten, den svarte tunellen, så er det allikevel helt grusomt. Jeg tror at noen skal komme og drepe og voldta meg, eller at det blir brann, etc. Får et enormt kontrollbehov. Det er vondt å måtte oppsøke leger som er arrogante og sier dumme ting, når man har det sånn. Det er en stor tilleggsbelastning som bare gjør det verre og følelsen av å være totalt alene i verden blir mye sterkere. Er klar over at det er bare jeg som kan gjøre noe med det til syvende og sist.

Men ikke minn meg på flyktningen i Darfur når jeg er midt inne et panikkanfall. Sliter nok med skrekkbilder av krig og lemlestelse fra før.

Gjest Androdine
Skrevet

Det må være klart at det å bli torturert og å leve i en krig må være hinsides grusomt sånn sett så har vi det bedre i Norge og jeg kan ikke klage. Men jeg sliter med en "krig" inne i meg, og jeg begynner å lure på om jeg har fått reaksjoner av traumer. Hver natt drømmer jeg at det er "krig" og noen skal torturere meg, jeg drømmer om at jeg blir skutt, og lemlestet. Dette er veldig skremmende drømmer og har hatt dem nå nesten hver natt snart i et halvt år. Det er ekkelt å våkne med angst hver morgen, silende av svette. Når jeg er roligere så kan jeg se at jeg er heldig som ikke har det som dem. Men når jeg er inne i angsten, den svarte tunellen, så er det allikevel helt grusomt. Jeg tror at noen skal komme og drepe og voldta meg, eller at det blir brann, etc. Får et enormt kontrollbehov. Det er vondt å måtte oppsøke leger som er arrogante og sier dumme ting, når man har det sånn. Det er en stor tilleggsbelastning som bare gjør det verre og følelsen av å være totalt alene i verden blir mye sterkere. Er klar over at det er bare jeg som kan gjøre noe med det til syvende og sist.

Men ikke minn meg på flyktningen i Darfur når jeg er midt inne et panikkanfall. Sliter nok med skrekkbilder av krig og lemlestelse fra før.

Eh...dette skulle ikke til deg, men til NHD...sorry ,-) Men er inderlig takknemlig for at du tar deg tid til å svare! Tusen takk!

Gjest D*lilith
Skrevet

Eh...dette skulle ikke til deg, men til NHD...sorry ,-) Men er inderlig takknemlig for at du tar deg tid til å svare! Tusen takk!

Er enig i at angst er ille....vet hvordan det er selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...