Gå til innhold

Min mor vil kaste meg ut-hva gjør jeg???

Anbefalte innlegg

Gjest Androdine
Skrevet

Min mor har prøvd å ringe meg i dag, men fikk ikke tak i meg pga jeg ikke har vært tilgjenelig. Jeg er svært deppa og ligger bare på senga. Leiligheten min ser ikke ut, og jeg ser ikke mitt syn til å ta tak i det. har vært inne på tanken om å søke hjemmehjelp, slk det er nå. får allerede medisiner utdelt av hjemmesykepleien. Min mor låste seg inn, og da hun så hvordan det så ut for hun på dør og gråt. Jeg står som eier av leiligheta på papiret og jeg betaler husleia på 4700, hun eier lånet og betaler ca 2400 i mnd. avtalen var at jeg skal ta over lånet innen to år. min mor har tinglyst den.

Jeg ringte henne litt senere og min far tok tlf. Han sa han var utrolig skuffa over meg og at jeg har ødelagt livet til min mor. Han sa jeg er pleietrengende og burde bo på et hjem hvor de tok oppvasken for meg. han sa at det er dyremishandling og ha en katt her. og han sa at jeg bare kunne begynne å pakke, for min mor vil selga leiligheta.

jeg går på trygd og har veldig knapt med penger. Må i tilfelle jobbe 100% for å klare det. jeg er 65% ufør, jobber 35% men er sykemeldt for tida pga angst og depresjon og lavt stoffskifte. Jeg har forklart dette til min mor, som av og til er forståelsesfull, men plutselig er det som hun aldri har hørt om det.

Jeg skammer meg sånn. Min mor sa at dette er ikke "deg", dette er slum!!

Jeg har prøvd å bygge meg opp igjen etter noe som skjedde for noen år siden sok tok helt gnisten fra meg, og jeg mistet meg selv. Siden da har alt vært kaos, både utenpå og inni i meg.

Nå trenger jeg så sårt råd og tips..

faren min sa han skulle komme senere og sjekke om jeg har rydda og sørge for at jeg pakker. De har nøkkel.

Hva gjør jeg????? har jeg noen juridiske rettigheter, kan jeg hindre min far å komme inn, selv om han har nøkkel? plisss svar meg!!!

Skrevet

Huff så leit. I forhold til det juridiske vet jeg ikke. Tror ikke faren din egentlig har lov til å låse seg inn. Men når han har nøkkel så hjelper det kanskje ikke så mye i forhold til om du har det juridiske i orden.

Kanskje foreldrene dine nå bare er i litt sjokktilstand og at ting roer seg når de får snakket sammen . Den reaksjonen de har nå virker litt emosjonell og sånn impulspreget. Altså at når ting får roet seg så ser de at du kanskje kan få litt hjelp i forhold til rengjøring og til å vedlikeholde leiligheten din og sånt siden du nå ikke er istand til å klare akkurat det nå

Gjest Androdine
Skrevet

Huff så leit. I forhold til det juridiske vet jeg ikke. Tror ikke faren din egentlig har lov til å låse seg inn. Men når han har nøkkel så hjelper det kanskje ikke så mye i forhold til om du har det juridiske i orden.

Kanskje foreldrene dine nå bare er i litt sjokktilstand og at ting roer seg når de får snakket sammen . Den reaksjonen de har nå virker litt emosjonell og sånn impulspreget. Altså at når ting får roet seg så ser de at du kanskje kan få litt hjelp i forhold til rengjøring og til å vedlikeholde leiligheten din og sånt siden du nå ikke er istand til å klare akkurat det nå

Jeg ringte hjemmesykepleien og de sa jeg hadde gode sjanser for å søke om hjemmehjelp. Så jeg skal søke i morgen. Jeg prøvde nå og forklare min mor at jeg er for syk til å klare dette. Men at jeg skal ordne ut. det roer seg sikkert.

Gjest misisiska
Skrevet

Dette syns jeg er dårlig gjort av foreldrene dine. Ditt lave stoffskifte har jo sannsynligvis svæært mye å gjøre med at leiligheten ser bomba ut og det kan ta tid å få det på skinner igjen!

Skrevet

De kan ikke selge en leilighet som står i ditt navn. Den er din eiendom. Men de kan selvsagt ved å trekke sin økonomiske støtte tvinge deg til å selge den fordi du da ikke klarer dine økonomiske forpliktelser.

Hva synes du om at de har nøkkel til leiligheten og kan låse seg rett inn? Er det noe det burde bli en forandring på?

Håper dette løser seg snart.

mvh

Skrevet

Kanskje du kunne be din mor om hjelp til å rydde opp?

Du er neppe for syk til å rydde opp, men trenger kanskje hjelp til å komme i gang. Hvis din mor ikke ønsker - eller du ikke vil gjøre det sammen med henne - så kan du selvfølgelig også be hjemmetjenesten om hjelp.

Hvis du ikke ivaretar katten din skikkelig, så bør du forsøke å få den omplassert.

Rent juridisk så kan jeg ikke se at din mor kan selge leiligheten dersom du står som eier. Du sier at hun har tinglyst noe - hva er det hun har tinglyst?

Hun kan evt. nekte å fortsette å betale på lånet, og hvis du ikke kan overta det så risikerer du at banken forlanger leiligheten solgt for å få sine penger. Antar at banken har sikkerhet i leiligheten?

Din far har ingen juridisk rett til å låse seg inn i din leilighet, men siden du ivaretar deg selv såpass dårlig i perioder så er det vel ikke så rart at han velger å gjøre det. Det faktum at han har nøkler til leiligheten kan også tolkes som at du har gitt ham rett til å låse seg inn.

Bruk situasjonen til å få ordnet opp, og si til dine foreldre at du forstår at de blir sjokkert over kaoset.

Lykke til :-)

Gjest liten løve
Skrevet

Hei :) Vet ikke helt hva du skal gjøre i den konkrete situasjonen som du er i nå, men kom til å tenke på noe annet.

Har du prøvd å få støtte fra kommune, husbank ol. til å ta lån selv?

Får du bostøtte?

Skrevet

Jeg kan skjønne din mor, man vil jo ikke at ens eget barn skal bo i møkk, dritt, søppel og rot! Hun er glad i deg over alt i verden og dette er nok omtrent det siste hun hadde ønsket for deg.

Hun truer nok ikke med å kaste deg ut for å være slem, men for å gi deg et spark bak for å få deg til å "våkne" litt.

Håper det ordner seg for deg! *Klem*

Skrevet

Dette syns jeg er dårlig gjort av foreldrene dine. Ditt lave stoffskifte har jo sannsynligvis svæært mye å gjøre med at leiligheten ser bomba ut og det kan ta tid å få det på skinner igjen!

Jeg skriver under på den. Jeg vet en del om hva lavt stoffskifte kan gjøre. Man kan bli så sliten at det krever en hel dags energi å ta seg noe å drikke.

Gjest misisiska
Skrevet

Jeg skriver under på den. Jeg vet en del om hva lavt stoffskifte kan gjøre. Man kan bli så sliten at det krever en hel dags energi å ta seg noe å drikke.

nettopp!

Gjest Androdine
Skrevet

nettopp!

Men dette forstår altså ikke foreldrene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...