Gå til innhold

Bivirkninger av Detrusitol


clubhope

Anbefalte innlegg

På grunn av overaktiv blære får jeg Detrusitol. Jeg var så plaget at jeg måtte tisse 3-4 ganger pr. time på det verste. Første gangen jeg fikk dette preparatet bedret det seg, men så tok det en stund fra jeg gikk tom frem til jeg fikk hentet nye. Jeg hadde da et opphold på ca. 6 uker.

Da jeg begynte på igjen fikk jeg en rekke bivirkninger. Munntørrhet, uro, kløe i øynene, litt rykninger, søpvnløshet og slapphet. Jeg har nå brukt medisinene i 2 uker og lurer da på hvor lenge det er vanlig at disse bivirkningene er det før de avtar og forsvinner? Har det noen betydning at det brukes andre preparater i tillegg? Jeg tar Zoloft og clarityn hver morgen, og 2 mg Detrusitol morgen og kveld. De andre preparatene har jeg tatt i lang tid uten opphold.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Munntørrhet, treg mage og vanskelighet med fokusering av blikket er de vanligste bivirkningnene av Detrusitol.Svimmelhet hodepine og munntørrhet er de vanligste bivirkningnene av Clarityn. Svimmelhet og søvnløshet er noen av mange rapporterte bivirkninger av Zoloft. Har du behov for Zoloft vil vel slapphet kanskje skyldes din grunnsykdom. Når du tar mange medisiner samtidig er det vanskelig å vite hvilken medisin er årsak til hva. Det er neppe noen som kan spå om bivirkningnene forsvinner og når. Det eneste man kan gjøre er å forsøke å slutte med medisinen og se hva som skjer. Dette bør du kun gjøre i samråd med din lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...