Gå til innhold

Å få vite noe


Gjest Trist og fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og fortvilet

Jeg har et spørsmål siden jeg nå har fått endel grusom info fra en person som står meg nær. Denne infoen har ingen av foreldrene fått vite noe om, det maktet h*n ikke si til dem.

Dere som har vært utsatt for overgrep. fortalte dere det til foreldrene deres? Dersom overgrepet er fra en i familien, sa dere noe til noen i familien? Jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre. Overgrepene skjedde for noen år siden og det er psykolog inni bildet. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Tror du personen vil at jeg skal si det til foreldrene for personen? Hvordan tenker man? Vil så gjerne hjelpe siden personen nå driver med selvskading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mista nikket

Har du lovet å ikke si noe? Kanskje personen ønsker at du skal fortelle det til foreldrene. Så lenge h-n driver med selvskading er h-n fortvilet og trenger proffesjonelle folk til å hjelpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Du er en venn, ikke noe annet. Vær som du har vært til nå. Støtt og vær tilstede.

Ikke gå inn og ta ansvar som ikke er ditt.

Vedkommede har psykolog, og han/hun forteller det til foreldrene selv, når/hvis h*n vil gjøre det.

I mellomtiden- ta vare på deg selv, og vær som du har vært. Ikke gå inn i en relasjon på bekostning av hva du ellers ville gjort, det kan høres ut som om du er blitt veldig engasjert, og vil "gjøre" noe. Det trenger du ikke.

Bare vær en venn.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...