Gå til innhold

Si hva jeg mener pr telefon ?

Anbefalte innlegg

Gjest en kvinne

Jeg og min mann har vært gift i mange år, de siste årene har vært vanskelige. Jeg har prøvd å gjøre mitt for å rette opp i alt som er galt, men til ingen nytte. Han sier han er glad i meg og elsker meg, men da har han en merkelig måte å vise det på.

Mannen min jobber borte 3 uker av gangen, for så å være hjemme i noen dager. Han er nå borte fra hjemmet og kommer ikke hjem før om 2 uker. De siste par nettene har jeg ligget våken, jeg har grått, og jeg har tenkt. Jeg vil ikke mer. Jeg vil ut av dette forholdet fortere enn svint.

Nå brenner jeg etter å fortelle mannen min hva jeg har på hjertet, men han kommer ikke hjem på mange dager ennå. Synes du at jeg bare kan ringe han og fortelle det jeg har å si? Eller blir det helt feil? Man bør vel helst si slike viktige ting direkte til personen, men jeg verker etter å få ut mine tanker.

Noen voksne mennesker som har "gjort det slutt" via telefonen? Bør jeg helst vente til han kommer hjem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27802-si-hva-jeg-mener-pr-telefon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjerringskinn

Jeg har stor forståelse for at du vil fortelle han hva du mener med en gang....MEN: Å avslutte et mangeårig forhold pr telefon er å slå under beltestedet!

Menn og kvinner er veldig forskjellige, særlig når det gjelder å uttrykke følelser. Ikke for å forsvare din mann, men det kan hende han tror at alt er i skjønneste orden. Hvis du da melder det stikk motsatte på telefon, kan det bli et sjokk som kan skape unødvendig aggresjon fra hans side. Det kan lett bli til at det ene ordet tar det andre på telefon, og da vil du sikkert ikke få bedre nattesøvn etterpå, selv om du får sagt din mening.

Et brudd er aldri enkelt, særlig hvis det er barn inne i bildet. Det beste, men ikke alltid enkleste, er å skvære opp i rolige former og skilles uten for mye bitterhet. Høres logisk og enkelt ut for den som ser det utenfra, men er ikke lett for den som er midt oppi det!!

I ditt sted, tror jeg at jeg ville satt meg ned og skrevet et brev til mannen. Skriv av deg det du har på hjertet, hva du er misfornøyd med, hva som ikke fungerer, hvorfor du velger å gå. Prøv å fokusere på hva som gikk galt, ikke på hvem sin skyld det var. Skriv om hva du har prøvd å gjøre, og om frustrasjonen din. På den måten får du ut alt du har på hjertet.

Gi brevet til mannen din når han kommer hjem og la han lese det i ro og mak. Enten han forstår dine synspunkt eller ikke, har du da fått forklart han på en grei måte hva du synes, og det er viktig for deg og din vei videre etter bruddet.

Uansett hvor tungt du har det nå,så tror jeg dere begge vinner på å vente til han er kommet hjem.

Det er sikkert ikke lett for han å få en slik beskjed over telefonen.Han har kanskje mye han vil si han også som han ikke kan si over telefonen.

Jeg råder deg til å holde ut disse dagene.

Lykke til.

For gudskyld ikke gjør dette over telefon. Det kan være som kjerringskinn sier, han kan tro alt er greit.

Fikk en slik beskjed en gang og jeg trodde alt var greit. Følte det om jeg hadde fått juling,kunne ikke forsvare meg skikkelig syntes jeg.

Etter mange lange samtaler ble alt bra igjen.Kan jo hende dette skjer med dere også, hvem vet?

Lykke til videre uannsett.

Gjest Novembermom

Når du er gift, så bør du vel si det til han ansikt til ansikt.

Uansett hvor vondt det gjør.

Jeg har gjort det slutt pr telefon, men det har vært med gutter jeg ikke var så lenge sammen med.

La meg også legge til at han ene bodde et stykke unna.

Jeg har også gjort det slutt pr brev. Der forklarer jeg grunnen for det er ikke alltid like lett å si det ansikt til ansikt.

Men når det er en man er gift med, så mener jeg at du skylder han såpass å si det ansikt til ansikt.

Snakke med han om det og forklare hvorfor.

Det er trist og vondt, men det må gjøres.

Og det er ikke lett, det vet alle.

Og finn på noe som får tankene dine vekk fra dette inntil det skal tas opp igjen.

Lykke til!

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Avslutningen på et forhold er like viktig som begynnelsen.

Å avslutte et ekteskap og samliv på en ordentlig måte kan hjelpe deg til å få det bedre etter bruddet. Derfor råder jeg deg til å vente med meldingen til dere møter hverandre i samme rom.

Bruk tiden frem til da med å planlegge hva du skal si til manne din, og forsøk å begrunne hvorfor du vil forlate han. Det kan være din siste gave til han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...