Gå til innhold

Brystplager


Gjest GusPet

Anbefalte innlegg

Gjest GusPet

Hei. Jeg har en utfordring til deg rundt mine bryst plager :) Jeg har sparret med min fastlege, bedriftslege og kone (allmennlege), uten å ha kommet noe videre. Plagene går til tider utover jobb og fritid og da er jeg nødt til å få gjort noe med mine plager. Først litt om meg: Mann 29 år 178 cm 69 kilo Pollenallergi Hvilepuls: 45 - 50 Makspuls: 197 O2 opptak: 65 Aktivitet: svært aktiv - Trener styrke og/eller sykkel hver dag. Deltar aktivt i turritt og lignende konkurranser. Trener til tider 20 - 25 timer i uken Blodtrykk: 125/60 Symptomer: - Press på øvre, venstre side av bryst - Ørhet/svimmelhet i hodet - en følelse av å ikke klare å holde balansen - Symptomer er værst rett før jeg sovner. press på bryst, følelsen av å skulle besvime, økt puls, lammelse/ømhet i venstre arm - vanskelig for å sitte rolig - tripper med bena - Aldri symptomer under fysisk aktivitet Er dette kun Angst som jeg må lære meg å leve med? Sitter det i hodet? "Angsten" kom i etterkant av et kraftig "stikk" i brystregionen. Jeg hadde jobbet hardt og mye en periode med lite søvn, jeg lå på magen for å sove litt på dagen, da det plutselig stakk i brystet, jeg skvatt voldsomt, og fikk ikke roet meg. Etter dette klarte jeg ikke sitte i ro, og sov ikke på flere dager. I denne perioden (ca. 2 år siden) var jeg på tur med kamerater og alkohol konsumet var høyt. Nå i ettertid kommer symptomene ikke ofte, men regelmessig. Slik som i går da jeg skulle legge meg. Jeg var trøtt og sliten, men fikk plutselig følelsen av at noe skulle skje med hjerteregionen. Et enormt press på brystet. Jeg måtte sette meg opp på sengekanten for å holde meg "våken". Klarte ikke å sitte, reiste meg opp, gikk på kjøkkenet og drakk et glass vann. Gikk tilbake til sengs. Fikk roet meg litt. Rett før jeg sovner kommer symptomene igjen, men ikke så ille som første gang. ligger urolig, før jeg omsider sovner etter noen timer. Føler meg til tider litt tungpustet også. Dagen derpå (i dag) sitter jeg her med et skikkelig trykk på venstre side av brystet, og har følelsen av at venstre arm dovner. Jeg sliter til tider med magen. Min samboer har testet ut Nexium på meg uten effekt. Tilleggsinfo: - ingen hjertefeil i familien - Har kjørt stresstest (sykkeltest): Ble sendt av gårde med budskapet: Frisk som en fisk :) - faren min har noen like symptomer - han har lært seg å leve med dette, som han sier - Ikke røyker - Ikke feber når symptomer - Vannlating normal - Alkoholforbruk: 2 - 3 halvlitere med øl, eller et par glass rødvin fredager og lørdager - Kosthold - variert og sunt, spiser mye frukt og grønnsaker Håper på svar. Hilsen, Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...