Gå til innhold

Psoriasis guttata


Gjest cef

Anbefalte innlegg

Hei..har aldri hatt noe problemer med huden min.så i februar i år fikk jeg vondt i halsen når svelget og hovne kjertler(mandler er fjernet når liten)..gikk til legen på fjellet og han tok en sjapp strepto test men den var negativ..men han ba meg likevel starte med weifapenin..så gikk det to dager og kløe i pannen startet og etter ett par dager var hele kroppen min dekket av røde flassende prikker..sluttet med weifapeninen med en gang kløen kom i pannen..dro til oslo hudklinikk hvor hun da sendte en hals prøve til ullevål men den var negativ og men hun ba meg ta doxcilyn noen dager..og lys behandling for jeg hadde nå fått psoriasis guttata...etter 3 månder med lys var jeg blitt fin, eller det var hvite flekker igjen da på magen...så nå juni fikk jeg samme syntomer, vondt svelge og hovne kjertler..dro til hudlegen mandag, for jeg var jo redd det skulle blusse opp igjen. hun tok prøve hals og sendte ullevål men tar jo litt tid få svar--da var de hvite flekkene magen litt røde, ellers ingen ting..men hun ba meg starte med doxcilyn igjen og etter to dager kom kløen pannen og vips var hele kroppen angrepet igjen...jeg ble helt frustrert..ble redd jeg ikke tåler dox så jeg sluttet inntil jeg visste om det er bakterie eller virus..etter en uke blir det påvist bakterie streptokokker..jeg ser virkelig ikke ut..snakket om med en hudlege ullevål og han sa at jeg heller burde ta 4 piller apocillin i 10 dager så ville det blir bedre, mente den var mer effektiv en dox--startet tirdag og idag onsdag kommer det mer nuppete utslett samt de plassende psoriasisen og det klør...jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..han mente jeg ikke var allergisk mot pencillin. men jeg føler selv at det kan være det som første gang utløste psoriasisen...hva gjør jeg nå???dette går hard psykisk inn på meg nå som det er sommer og jeg har så hele kroppen..hvordan kan jeg finne ut om jeg er allergisk mot pencillin??tusen takk for svar..håper jeg hører fra deg snart..mvh cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...