Gjest påflyttefot123 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har brukt fellesvaskeriet der jeg bor, men oppdaget at noen har tørket seg på et av hånklærne mine slik det har kommet avføring på dette! Jeg oppdaget ikke dette før jeg hadde tatt håndklet i bruk. Håndkleet lå i tørketrommelen sammen med andre klær,truser og håndklær.(Og noen uvedkommende har trolig hatt det svært morsomt) Jeg kjente det luktet litt rart når jeg åpnet døren til tørketrommelen for å ta ut klærne som var ferdig, men tenkte ikke mer over dette før etter at jeg til min forferdelse oppdaget at noen hadde tørket seg bak/klint avføring på den ene håndduken. Det bor mange av utenlandsk opprinnelse og narkomane i bygget og jeg er litt bekymret for om dette innebærer smittefare på noen alvorlige sykdommer. Jeg brukte håndkle etter at jeg hadde dusjet æsj!!(Jeg brukte også undertøy som hadde vært i tørketrommelen sammen med dette håndkleet før jeg oppdaget dette) Ikke spesiellt hyggelig å finne ut hvorfor hele klesvaken luktet rart....Er det noen sykdommer jeg burde testet meg for når jeg har kommet i kontakt med avføring på denne måten? Håper du kan svare meg på denne henvendelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278985-smittefare-avf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Utrolig ekkelt altså. Men jeg tror ikke at det er noen fare. I verste fall så kan du ha fått i deg noen e-coli (tarmbakterier) bakterier, men dersom du ikke har blitt kvalm eller fått diare til nå, så er det nok ikke noen fare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278985-smittefare-avf%C3%B8ring/#findComment-2248811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei, Det høres som en skikkelig usmakelig og ubehagelig opplevelse du hadde. Det må være svært ekkelt å oppdage at du har tørket deg med noe som var tilsølt med avføring fra en ukjent person. Utover dette tror jeg ikke at du har noe spesiell grunn til bekymring . Avføringen kan inneholde bakterier som er potensielt sykdomsfremkallende, spesielt hvis de kommer et annet sted i/på kroppen enn der de hører hjemme. Men huden, som håndklæet var i kontakt med er godt forsynt med forsvar og neppe resultere i smitte. Sykdommer disse bakterie vil kunne forårsake vil melde seg ganske raskt (mest fra mave-tarmkanalen, evt øye, hvis du var bort i det). Du ville ha merket det ganske raskt etterpå. Hvis ikke du merker noen ting i løpet av noen få dager er det best å gjemme det hele raskest mulig. Jeg tror ikke det er nødvendig med noen test. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278985-smittefare-avf%C3%B8ring/#findComment-2248814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.