Gå til innhold

Smittefare avføring

Anbefalte innlegg

Gjest påflyttefot123

Jeg har brukt fellesvaskeriet der jeg bor, men oppdaget at noen har tørket seg på et av hånklærne mine slik det har kommet avføring på dette! Jeg oppdaget ikke dette før jeg hadde tatt håndklet i bruk. Håndkleet lå i tørketrommelen sammen med andre klær,truser og håndklær.(Og noen uvedkommende har trolig hatt det svært morsomt) Jeg kjente det luktet litt rart når jeg åpnet døren til tørketrommelen for å ta ut klærne som var ferdig, men tenkte ikke mer over dette før etter at jeg til min forferdelse oppdaget at noen hadde tørket seg bak/klint avføring på den ene håndduken. Det bor mange av utenlandsk opprinnelse og narkomane i bygget og jeg er litt bekymret for om dette innebærer smittefare på noen alvorlige sykdommer. Jeg brukte håndkle etter at jeg hadde dusjet æsj!!(Jeg brukte også undertøy som hadde vært i tørketrommelen sammen med dette håndkleet før jeg oppdaget dette) Ikke spesiellt hyggelig å finne ut hvorfor hele klesvaken luktet rart....Er det noen sykdommer jeg burde testet meg for når jeg har kommet i kontakt med avføring på denne måten? Håper du kan svare meg på denne henvendelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278985-smittefare-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det høres som en skikkelig usmakelig og ubehagelig opplevelse du hadde. Det må være svært ekkelt å oppdage at du har tørket deg med noe som var tilsølt med avføring fra en ukjent person. Utover dette tror jeg ikke at du har noe spesiell grunn til bekymring . Avføringen kan inneholde bakterier som er potensielt sykdomsfremkallende, spesielt hvis de kommer et annet sted i/på kroppen enn der de hører hjemme. Men huden, som håndklæet var i kontakt med er godt forsynt med forsvar og neppe resultere i smitte. Sykdommer disse bakterie vil kunne forårsake vil melde seg ganske raskt (mest fra mave-tarmkanalen, evt øye, hvis du var bort i det). Du ville ha merket det ganske raskt etterpå. Hvis ikke du merker noen ting i løpet av noen få dager er det best å gjemme det hele raskest mulig. Jeg tror ikke det er nødvendig med noen test.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...