Gå til innhold

Diabetes og offentlig dekning av bukplastikk.


Gjest Mvh. Medfølende ektemann.

Anbefalte innlegg

Gjest Mvh. Medfølende ektemann.

Min kone som nå er 37år har hatt diabetes siden hun var 4 år gammel. Hun har bestandig satt sin insulin på magen i området rundt navelen. Etter 2 tette graviditeter for ca. 10 år siden har hun hatt store problemer med å bli kvitt fettet på magen. Nå er hun svært opptatt av og lei seg for dette, og det gjør også meg vondt. Påpeker også at det ikke betyr noe for meg. Hun har ellers de siste to årene vært svært flink til å trimme opp til 3 ganger i uken på pilates, spinning mm, og det har gjort gode resultater. Igjen sitter hun nå med en pose av hud og fett på magen som hun ikke ønsker. Hun sier det var bedre å være rund enn å ha en slapp pose på magen. Hun skal snart til sin fastlege for å ta opp problemet, og vi er svært spent på svaret der. I påvente av denne konsultasjonen er mitt spørsmål om hennes måte å sette insulin på kan være medvirkende til hennes diagnose - og om dette kan gi grunnlag for offentlig dekning av en eventuell bukplastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Jeg kan ikke forstå at insulininjeksjonene lokalt kan gi fett eller hudoverskudd på maven. Om hun får dekning eller ikke, vil derfor avhenge av de vanlige forholdene: om det har vært stort vekttap, om det er særlige arr, om det er hudproblemer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...