Gå til innhold

tette lunger


Gjest f79

Anbefalte innlegg

jeg er en dame på 30. det siste året har jeg fått store allergiske reaksjoner på det meste, måtte slutte som frisør pgav dette.har vært på utredning av allergi men lite utslag på huden, hoved reaksjonene mine er i luftveiene noe som er veldig plagsomt. dette tas ikke spes hensyn til og registreres ikke som en reaksjon pgav at de ikke har tester som kan måle det, er ikke dette feil? har ofte luftveis infeksjoner og hoster ofte opp gul/grønt slim hvis jeg får det opp ellers ligger det som ett trykk i brystet hele tiden, puster bra på astmatest og får ikke noe særlig effekt av astma spray. dette bekymrer meg veldig og gir mye ubehag. hva kan dette være? kan det ha noe med atelektaser eller allergisk lunge betennelse å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Frisøryrket er et "risikoforetak". Man blir daglig utsatt for en rekke stoffer som kan skade slimhinnene i luftveiene generelt. Mange må dessværre gi seg etter kortere eller lengre tid i dette yrket. Man kan da være kvalifisert til attføring til annet arbeide.

Noen kan få KOLDS med stadig tilbakevendende infeksjoner og kronisk hoste og andre får mer astmaliknende plager. Men uansett dette må utredes hos lungespesialist slik at du kan få de rette rådene med behandling og for fremtiden ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...