Gå til innhold

Kols og manglende kortisol


Gjest pahansen

Anbefalte innlegg

Gjest pahansen

Hei jeg er mann 53 aar som bor i Brasil.har alvorlig kols og har hatt mange bakterielle bronkitter, har for tiden Klebsiella pneumonia, tar cypro 500 x 2.Bruker 1,5 liter O2/min Jeg har ett problem det er at kroppen min ikke produserer kortisol, pga atch sekresjonen fra hypofysen er lav , har hatt mange prover hos labratoriet variert 1,3 10,6 variabel normal er 46.Jeg har tatt prednisolon i 2004 store kurer paa hospital, og kurer hjemme paa 20 a 30 mg/dag i 10 dager, men det er at jeg ikke har faatt stoppet kurene, men tatt 10mg, og saa senere oket til 20 mg osv.Har tatt Flutide spray siden 2000, men er byttet til pulmicort, symbicort.Min lege sier her at kroppen min ikke vil produsere mere kortisol, noe jeg er uenig med han i.Legene er vanskelige her nede bare slenger noe ut i lufta, er mest intresert i pengene. Mitt sporsmaal er: Hva hvordan skal jeg faa kroppen min til og produsere kortisol igjen? Problemet er hypofysen og er antakelig relartert til prednisolon behandling.Hvilke doser av prednisolon skal jeg ta, nedtrapping. Har symbicort/ pulmicort 800mcg invirkning paa min acth sekresjonproduksjon og kortisol? Eventuelt hva er anbefalt dose for at den ikke skal forstyrre min kortisolproduksjon.Har ogsaa ett annet sporsmaal, hvorfor brukes det ikke Berotec i Norge, er den farlig? Jeg bruker en spray Duovent Berotec og Atrovent sammen i en spray og den har god efekt for meg.Hvorfor er ikke Duovent og finne i Norge, er det noe galt med berotec, for Atrovent er jo i Norge. Har jo tatt flutide spray fra 2000, og hele tiden har jeg hatt bakterielle bronkitter, med en maaneds interval, jeg tror flutide har en aarsak.La merke til paa hospitalet i 2004 saa snart jeg begynte med flutide ble oppspyttet fra lungene gronn med bakterier. Ogsaa for en tid siden begynte jeg med flutide igjen og da kom Klebsiella tilbake, saa naa blir det budisonid. Har noen andre erfaring med dette.Har lest i Felleskatalogen Seretide kan foraarsake penomuni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...