Gå til innhold

Foreldelsesfrist?


Gjest NN denne måneden

Anbefalte innlegg

Gjest NN denne måneden

Jeg ble utsatt for noe jeg selv mener er gjentatte overgrep. Jeg var 15, 16, kanskje 17 år og i en sårbar fase. Midt i en situasjon hvor min mor og far var i skilsmisse. Min mors kamerat tilbød meg jobb, for deretter å skjenke meg full gang på gang, for så å bære meg opp i sin seng og gjennomføre samleie uten at jeg var i stand til å motsette meg. Han var rundt 60 og jeg følte meg tvunget. Jeg fikk også ekstra tips og masse mer penger enn de andre ansatte, så jeg trodde jeg fikk en type "spesialbehandling".

Når jeg tok det opp med min mor, kanskje 8-9 år etterpå, mente hun at jeg var dum, som gikk til sengs med en mye eldre mann.

Så klart gikk det utover selvfølelsen, som førte til at jeg ikke turte ta det opp med andre på mange år etterpå.

Jeg ble også forsøkt voldtatt av min onkel, da jeg var 7 år, uten at han fikk gjennomført noe fullstendig.

Jeg er nå 33 år og føler at disse hendelsende preger mitt seksualliv dag i tillegg til (tidligere) angst, depresjoner og lav tillit til andre seksualpartnere.

Jeg har kommet dithen at jeg ønsker å anmelde dette, men er redd det har gått for lang tid, at jeg ikke vil bli hørt, eller at jeg må treffe overgriperene...

Jeg er også redd jeg blir sett på som dum, som lot meg skjenkes full av en gammel mann.

Er det noen som vet hva jeg bør gjøre? Jeg har det bra i dag på tross av hendelsene, men føler at å få gjort noe med disse tingene er det som mangler for å gjøre mitt liv fullverdig igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om en anmeldelse ikke vil føre frem til en evnt rettsak, så hjelper det for mange at noen andre vet, at man blir trodd, etc.

Og nei, du vil ikke bli sett ned på fordi du "lot" deg bli skjenket full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...