Gå til innhold

Allergi, tett nese og skal ut og fly - smerter


Gjest flysmerter pga tett nese

Anbefalte innlegg

Gjest flysmerter pga tett nese

hei. vi skal ut og fly i morgen og vår datter er plaget av gressallergi, tett nese og tette øyne. har alt av medisiner som nesespray, tabeletter, øyedråper mv som vi tar fra tidlig vår. Problemet er når vi kommer opp i fly at hun får et vedlig press mot ørene pga av tett nese. dette er meget smertefullt og vi lurer på hva vi kan gjøre for å bedre dette?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Reynold

Ha alt klart av nesespray, gi henne gjerne tyggegummi å tygge på og ha drops klar.. Kanskje hun klarer tenke på noe annet.. La henne prøve å holde på nesen og blåse luft ut.. Men som sagt: Tyggis er nok det beste(stabiliserer trykket, når hun tygger)...Ha også blad, bøker osv, slik hun har annet å styre med, vertfall i oppstigingen av flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Dette har jeg også opplevd. Det er hel forferdelig! Bruk nesespray før dere går ombord og sørg for at hun snyter seg skikkelig. Prøv så godt dere kan å holde nesen åpen. Bruk gjerne sprayen underveis også, om det tetter seg. Det hjelper ikke så mye med tyggis når nesen er tett, etter min erfaring. Men gjør det gjerne likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det kan være kjedelig å tygge tyggis i lange minutter, vil jeg heller anbefale sjokolade e.l. Det stimulerer også bedre til å svelge. Tross alt er det jo det som er viktig for å utligne trykket. Derfor fungerer drikke også godt. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Smertene kommer av manglende trykk-utlikning mellom nese og mellomøret. I tilegg til allergimedisinene kan hun få avsvellende nesedråper 20 min. før flyavgang og før flyet lander. Dette åpner tuben mellom nese og øret og sansynlighetene for problemer burde være redusert. God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...