Gå til innhold

Skal jeg være sur eller skal jeg skrive til han


Gjest følte meg skuffet

Anbefalte innlegg

Gjest jeg blir med på kranglingen

Til mitt forsvar må jeg si at vi tydeligvis er flere som har tolket det slik...

Synes du det er til ditt forsvar at flere har tolket det slik? Det er

mange som ikke har tolket det slik også. Hun har fått råd og

støtte i denne tråden.

Dol er for å skrive ned tankene sine,og det gjør hun. Hun hadde

grunn til å føle seg skuffet den siste uken, og nå oppdager hun

tilfeldigvis at noe er vanskelig.

Jeg synes fremdeles du (dere) var stygg mot henne, og at

det er unødvendig å tolke slik på verste veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    34

  • Lillemus

    10

  • Babette

    7

  • pekkaline

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest jeg blir med på kranglingen

Du står selvsagt fritt i å mene at jeg er den som kommer dårligst ut i denne tråden.

Men hovedinnlegget kom i går kl 2011, mens innlegget der hun forteller om den dødssyke faren kom i dag kl 1052. Trekker man fra natta mellom dette, har det ikke vært lange tidsrommet der det kan skje ting som gjør at hun får nye opplysninger om han og hans far.

I det første innlegget fokuserer hun kun på at han har unnlatt å svare henne, og at hun derfor vurderer å kutte han ut som venn. Hun nevner også at hun har truffet noen bekjente av ham....

Få timer senere skriver hun altså at hun vet at hans far er døende. Fikk hun vite det først etter at hovedinnlegget var skrevet??

Fra hovedinnlegget:

''Nå er det en uke og han har fremdeles ikke svart. Han må ha glemt det, eller rett og slett ikke giddet. I går traff jeg felles kjente og jeg har veldig lyst å skrive en mail til han og fortelle litt om det møtet.

Jeg er så usikker. Skal jeg tilgi han denne gangen, og så aldri mer? Skal jeg nevne siste mail eller late som ingenting? Skal jeg spørre han når han kommer hjem og om vi skal treffes eller skal jeg være sur (jeg skal selv utenlands så det er ikke lett å si om vi krysser hverandre her hjemme)?

Føler meg kanskje litt brukt, men jeg anser han som god venn og er glad i han. Har alltid tenkt at det var vice versa.''

Og fra innlegget få timer senere:

''Jeg har fremdeles ikke fått svar, og han er langt i øst så det er langt utpå dagen. .... Det jeg vet også er at han sannsynligvis prøver å komme seg hjem siden faren hans er døende. Jeg synes han kunne skrevet en kort melding om det siden han ikke vet hva jeg vet''

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3635102

Dette er for dumt. Selvfølgelig kan hun ha fått vite i dag tidlig at hans

far er syk. Resten av innlegget ditt har jeg ikke tenkt å lese engang.

I alle dager. Hun kan ha fått email, sms, tlf, møtt en på vei til jobb,

sett det på tv, hørt det i radioen, lest det i avisen, eller eller.

Hvorfor er du så opphengt i at hun kan ikke og skal ikke vite? DU VET

INGENTING OM HVA HUN VET OG IKKE VET.

Bruk den hjernen du har. Det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Ps: Jeg tror den jeg krangler mot må være babette! ;-) Hun er en av få kjente nick som har postet innlegg omtrent samtidig med trådstarter & venninne! ;-)

Foruten deg, da, Pekka! ;-)

OG meg selv! *paranoid*

Det kan også være meg for dette er det første innlegget mitt i denne tråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"eg synes kanskje først og fremst grusomt synd på han nå,

men trenger han å gjøre meg så bekymret."

Når du leser denne setningen så fornemmer du stresset som oser

ut av innleggene. Vennen leser dem ikke,men det gjør du. Jeg tror ikke

et øyeblikk på at du er så overveid i alle situasjoner at du aldri slipper

deg løs, ikke engang på dol. Derfor har vi dol.

Tilbake til gmail. Hva vet du om innleggskriver bruker gmail eller ikke?

Du er også utrolig urettferdig når du ikke ser at innleggskrive hadde

god grunntil å være skuffet i siste uke da hun ikke fikk svar. Derfor skriver

hun innleggeti går. At du har så stor forståelse for vennens jobbreise

tror jeg ikke. Du vet ingenting om hans arbeidsforhold. Du vet at hun

hjalp han med en hel masteroppgave og så får hun ikke svar når hun

ber om hjelp til litt skriving. Du får la han om å forklare henne grunnen til

han ikke svarte da.

Du vet ingenting om hvor mye kontakt de pleier å ha. Du vet ingenting

om hvor nært forhold dette er. Du vet ikke om dette er kjæresteforhold,

eller det ene er forelsket. (det ligger i hennes måte å skrive på at

det gjør henne vondt at han ikke deler smerten med henne).

I det hele tatt vet du aldeles utrolig lite, og ingenting til å basere dine

anklager på. Å trekke ut noen setninger og tro at du vet hele historien

sier mer om deg enn henne.

Jeg tror at du har hjerne,men bruk den.

''Når du leser denne setningen så fornemmer du stresset som oser ut av innleggene.''

Vel, det hele kommer an på øynene som ser, og jeg ser en som først og fremst er opptatt av om han sender mailer til henne. Du & jeg gjør akkurat det samme: Baserer oss på hennes relativt korte innlegg og tolker dem.

''Tilbake til gmail. Hva vet du om innleggskriver bruker gmail eller ikke? ''

Skjønner ikke hvorfor du terper på dette med gmail. Selv om hun vet med 100% sikkerhet at han har lest emailene hennes, så kan det tenkes situasjoner der man ikke har anledning til å svare. Kanskje åpnet han den og tenkte at han skulle svare om litt, når han hadde bedre tid, og så kom aldri et slikt tidspunkt? Det vet heller ikke DU noen ting om.

''Du er også utrolig urettferdig når du ikke ser at innleggskrive hadde god grunntil å være skuffet i siste uke da hun ikke fikk svar.''

Da klaget hun på at han ikke hadde svart på tre dager, når hun samtidig sier at han er på reise i utlandet. Sårri, Mack, litt tålmodighet må man ha.

''Du vet ingenting om hvor mye kontakt de pleier å ha.''

Gjør DU, eller spekulerer du i fakta? Tolker du hennes innlegg for å få det til å 'passe' med slik som DU har bestemt deg for at denne historien skal være?

''Du vet ingenting om hvor nært forhold dette er. Du vet ikke om dette er kjæresteforhold, eller det ene er forelsket. (det ligger i hennes måte å skrive på at det gjør henne vondt at han ikke deler smerten med henne).'' Oi, her kom visst svaret....

Det er smertefullt å være forelsket uten at det blir gjengjeldt. Om det er tilfelle her, vet vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være meg for dette er det første innlegget mitt i denne tråden:-)

Ikke hvis det innlegget jeg svarer på er ditt første i denne tråden;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! ;-)

Nok en anonym innskriver som har en setning som 'nick' - what are the odds, liksom? ;-)

Du virker tydeligvis mer informert om denne happeningen enn de få innleggene som 'følte med skuffet' har skrevet under på, så da vet du jo hva du snakker om.

*henter popcorn*

''Nok en anonym innskriver som har en setning som 'nick' - what are the odds, liksom? ;-)''

Men Morsan da, hva er det du insinuerer!? ;-o

At de har _veldig_ lik skrivestil er det vel heller ingen av oss andre som har tenkt på... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er for dumt. Selvfølgelig kan hun ha fått vite i dag tidlig at hans

far er syk. Resten av innlegget ditt har jeg ikke tenkt å lese engang.

I alle dager. Hun kan ha fått email, sms, tlf, møtt en på vei til jobb,

sett det på tv, hørt det i radioen, lest det i avisen, eller eller.

Hvorfor er du så opphengt i at hun kan ikke og skal ikke vite? DU VET

INGENTING OM HVA HUN VET OG IKKE VET.

Bruk den hjernen du har. Det er mitt råd.

''DU VET INGENTING OM HVA HUN VET OG IKKE VET. ''

Gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nok en anonym innskriver som har en setning som 'nick' - what are the odds, liksom? ;-)''

Men Morsan da, hva er det du insinuerer!? ;-o

At de har _veldig_ lik skrivestil er det vel heller ingen av oss andre som har tenkt på... ;o)

Hva?!! Påstår du at _jeg_ insinuerer?? Du VET jo absolutt ingenting om hva jeg tenker, da! ;-)

Lik skrivestil kan jo rett og slett skyldes like tanker og lik oppfattelse av verden rundt en...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Ikke hvis det innlegget jeg svarer på er ditt første i denne tråden;-)

Hehe. glemte å si at jeg kunne ha skifta til mitt faste nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg blir med på kranglingen

''Når du leser denne setningen så fornemmer du stresset som oser ut av innleggene.''

Vel, det hele kommer an på øynene som ser, og jeg ser en som først og fremst er opptatt av om han sender mailer til henne. Du & jeg gjør akkurat det samme: Baserer oss på hennes relativt korte innlegg og tolker dem.

''Tilbake til gmail. Hva vet du om innleggskriver bruker gmail eller ikke? ''

Skjønner ikke hvorfor du terper på dette med gmail. Selv om hun vet med 100% sikkerhet at han har lest emailene hennes, så kan det tenkes situasjoner der man ikke har anledning til å svare. Kanskje åpnet han den og tenkte at han skulle svare om litt, når han hadde bedre tid, og så kom aldri et slikt tidspunkt? Det vet heller ikke DU noen ting om.

''Du er også utrolig urettferdig når du ikke ser at innleggskrive hadde god grunntil å være skuffet i siste uke da hun ikke fikk svar.''

Da klaget hun på at han ikke hadde svart på tre dager, når hun samtidig sier at han er på reise i utlandet. Sårri, Mack, litt tålmodighet må man ha.

''Du vet ingenting om hvor mye kontakt de pleier å ha.''

Gjør DU, eller spekulerer du i fakta? Tolker du hennes innlegg for å få det til å 'passe' med slik som DU har bestemt deg for at denne historien skal være?

''Du vet ingenting om hvor nært forhold dette er. Du vet ikke om dette er kjæresteforhold, eller det ene er forelsket. (det ligger i hennes måte å skrive på at det gjør henne vondt at han ikke deler smerten med henne).'' Oi, her kom visst svaret....

Det er smertefullt å være forelsket uten at det blir gjengjeldt. Om det er tilfelle her, vet vi ikke.

Hvor mye jeg vet og ikke vet har jeg ikke tenkt å svare på når jeg ser at

dere antyder at jeg er innleggskriver. Hvor dumme kan dere bli?

Tror du ikke at jeg like godt kan vite som deg, eller tolke som deg.

Kanskje jeg er vennen. Jeg har i hvert fall valgt å være anonym.

Jeg holder fremdeles på at du og Lillemus var stygge uten grunn i denne

tråden, og finner meg en annen tråd å diskutere i. Dette var mitt siste innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, holder dere på ENNÅ? *impregnert*

*Ler så jeg griner og stjeler litt popcorn fra morsan* Dette er som i gamle dager dere! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye jeg vet og ikke vet har jeg ikke tenkt å svare på når jeg ser at

dere antyder at jeg er innleggskriver. Hvor dumme kan dere bli?

Tror du ikke at jeg like godt kan vite som deg, eller tolke som deg.

Kanskje jeg er vennen. Jeg har i hvert fall valgt å være anonym.

Jeg holder fremdeles på at du og Lillemus var stygge uten grunn i denne

tråden, og finner meg en annen tråd å diskutere i. Dette var mitt siste innlegg.

Det var ingen hint i det innlegget du nettopp svarte på som hintet om at du er den samme som trådstarter - det bare understrekes hvor påfallende det er at du anklager andre for å tolke innleggene når du gjør akkurat det samme selv.

Du har ihvertfall valgt å være aninym, sier du, som om det skulle gjøre saken bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler så jeg griner og stjeler litt popcorn fra morsan* Dette er som i gamle dager dere! :o)

Men ikke ta chilinøttene til Babs! Hun trenger dem selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke ta chilinøttene til Babs! Hun trenger dem selv;-)

Babs skal få ha chilinøttene for seg selv, jeg lover. *Tar en neve popcorn til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moi?

Jeg var så sikker på at hun skrev et sted at du manglet hjerne, men nå finner jeg det ikke igjen, så enten er det slettet eller så har jeg hallusinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sikker på at hun skrev et sted at du manglet hjerne, men nå finner jeg det ikke igjen, så enten er det slettet eller så har jeg hallusinert.

Nei, det stemmer nok! :-)

Men etter ørten tråder med stort sett bare pepper mot meg, har hun etterhvert også tatt med Lillemus i 'dragsuget'! ;-)

Eller "Lillemus og Store Rotte", som vi nå er bedre kjent under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer nok! :-)

Men etter ørten tråder med stort sett bare pepper mot meg, har hun etterhvert også tatt med Lillemus i 'dragsuget'! ;-)

Eller "Lillemus og Store Rotte", som vi nå er bedre kjent under.

Herlig! Men ikke vær for krass mot henne, da. Det er tydelig at hun ikke har det så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Men ikke vær for krass mot henne, da. Det er tydelig at hun ikke har det så bra.

Ja det er sant. Det er ikke alltid Prima Vera har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...