Gå til innhold

Stoffskifte


Gjest Pedersen 80

Anbefalte innlegg

Gjest Pedersen 80

Hei ! Jeg fikk en baby for 6 mnd. siden ca 10 uker prematur. Og har i grunn ikke følt meg noe særlig etter dette. Så fastlegen tok et par utvidede bl.prøver av meg bla stoffskifte. hvor det viste seg at det var grense høyt og ble enig at jeg skulle ta nye prøver om 14 dager... men da viser det seg at jeg har lavt stoff skifte?...? Hun sa at det har hun hørt om at det kan gå litt opp og ned etter svangerskap.. men kan dette ha noe med denne prematur fødselen? Og jeg er mye trøtt, slapp, synsforandringer, svimmelhet, svette tokter( men det kan vel også henge sammen med amming?) Mens legen min ba meg om å ta en tur til optikker. Men leste litt om det med synsforandringer og stoffskifte. Kan det kanskje være lurt å sende meg til CAT - scan? har også jernlager på 5 men bl% er fin. Har alltid hatt lavt jernlager. Skal ta nye prøver nå til uka. Dette ble laangt ,men håper du kan svare meg. Mvh Pedersen 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er viktig at stoffskifteprøvene følges opp, og helst bør de taes til samme tidspunkt på døgnet hver gang for å kunne sammenliknes. Dersom du ikke har struma ( hevelser i sljoldbrusk-kjertelen), er det vanlig å stille diagnosen stoffskifte-forandringer kun ved blodprøver. Men det er jo mange andre mulige årsaker til at du kan være sliten; amming, kanskje nattevåk og mye ansvar. Viktig at du spiser godt, og drikker rikelig. Prøv å skaff barnevakt innimellom, så du og mannen din får litt tid til å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...