Gjest Helle dussen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Har kjøpt trimsykkel med medfølgende trenigsprogramm. Der står det at jeg i 20 min utter skal sykle med 60% av maxpuls..Men hvordan i huleste finner jeg den maxpulsen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tror det ska stemme Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvis jeg ikke tar helt feil - så er makspulsen 200 - din alder. På meg er det da 200 - 40 =160 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helle dussen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvis jeg ikke tar helt feil - så er makspulsen 200 - din alder. På meg er det da 200 - 40 =160 Takker!! Da er min 170, da flotters, nå skal jeg løpe og sykle litt! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Man pleier å regne 220 minus levealder. Dvs. at hvis du er 40 år har du makspuls rundt 180. Ellers kan du måle den ved å varme godt opp, sykle rimelig hardt en stund for så å ta i alt du har en kort stund. Rett etter at du avslutter hardkjøret teller du pulsen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tror det ska stemme Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvis jeg ikke tar helt feil - så er makspulsen 200 - din alder. På meg er det da 200 - 40 =160 Beklager, var litt feil i svaret til deg fra meg. 220 - alder er riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Skal man trene på forskjellig pulsnivåer for å få den rette belastningen er det viktig å vite "en ca," max puls. Det er ikke så vanskelig å finne. Varm opp 5-10 min. på sykkelen din for så å øke belastningen i løpet av ett par minutter til hva du maximalt orker. Har du pulsbelte ser du jo umiddelbart hva som er din max-puls. Ellers kan du f. eks. telle pulsen i 10 sek. (for så gange med 6). Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.