Gå til innhold

Har mannen min rett på fri?


astridny

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ta mageplastikk kirurgi når sønnen min er ca 1 år.

jeg er hjemmeværende og hadde tenkt å være det en stund til.

Har mannen min rett til å få fri(ikke ferie)

etter at jeg er blitt operert?

Jeg skal ikke løfte på 6 uker etter en slik operasjon.

Eller må jeg skaffe meg en dagmamma til han i de 6 ukene?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ikke rett på fri til dette. Jeg tok en plastisk operasjon for noen år siden, og ikke engang jeg hadde rett på fri. Så da var jeg heldig og fikk timet det med at snuppa tok mandlene. Så da var jeg hjemme med sykt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Man får ikke godkjent sykemelding når man har valgt inngrepet selv. Det gjelder vel alle plastiske ingrep, men jeg vet ikke hvordan det er når det er støttet av trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Jeg fikk operasjonen dekket og hadde dermed rett på sykmelding selv. Mannen min fikk derimot ikke sykmelding. Vi var i en situasjon der han måtte være hjemme og hjelpe til med barn. De må event. ta ut litt ferie el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prikkeline1

Han har ikke rett på fri til dette. Jeg tok en plastisk operasjon for noen år siden, og ikke engang jeg hadde rett på fri. Så da var jeg heldig og fikk timet det med at snuppa tok mandlene. Så da var jeg hjemme med sykt barn.

jeg tok mage operasjon i fjor, og jeg fikk sykemelding, men ikke mannen min. trygden dekker heller ikke noe slikt, eneste de sa der var om det gikk an å regulere arbeidstiden hans slik at han fikk kjørt og hentet snuppa mi i barnehagen. Men mannen min gikk og sykemeldte seg selv han, så gikk det bra likevel. Ingen hjelp å få skjønner du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misbruk av systemet

jeg tok mage operasjon i fjor, og jeg fikk sykemelding, men ikke mannen min. trygden dekker heller ikke noe slikt, eneste de sa der var om det gikk an å regulere arbeidstiden hans slik at han fikk kjørt og hentet snuppa mi i barnehagen. Men mannen min gikk og sykemeldte seg selv han, så gikk det bra likevel. Ingen hjelp å få skjønner du !

"Men mannen min gikk og sykemeldte seg selv han, så gikk det bra likevel".

Fy faen, snyltere som gubben din skulle fått skikkelig refs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tok mage operasjon i fjor, og jeg fikk sykemelding, men ikke mannen min. trygden dekker heller ikke noe slikt, eneste de sa der var om det gikk an å regulere arbeidstiden hans slik at han fikk kjørt og hentet snuppa mi i barnehagen. Men mannen min gikk og sykemeldte seg selv han, så gikk det bra likevel. Ingen hjelp å få skjønner du !

Må da være en meget sleppehendt fastlege det da *sjokk* for å få sykmelding for akkurat dette er jo ulovlig. Finnes vel fastleger som lyver på sykmeldinger desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...