Gå til innhold

Hjelper folat?


Gjest spiritualis

Anbefalte innlegg

Gjest spiritualis

Eg var sterkt plaga med migrene inntil i haust då eg begynte med folat i forbindelse med planlegging av graviditet. Sidan då har eg ikke hatt hovudverk eller migrene.

Eg er enno ikke gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest har migrene

Det har jeg ikke hørt noe om. Kan du spørre legen din og fortelle oss svaret her?

Jeg slapp migrenen da jeg var gravid forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spiritualis

Det har jeg ikke hørt noe om. Kan du spørre legen din og fortelle oss svaret her?

Jeg slapp migrenen da jeg var gravid forresten.

Jeg spurte legen min, men hun hadde ikke hørt noe om sånt, men vitaminmangel kan jo gi hodepine - eller utløse migreneanfall, f.eks. b12 og folinsyremangel.. kanskje en sammenheng der? Er gravid nå, 5 mnd på vei, og har ikke hatt noe særlig hodepine, og ikke migrene siden før jeg begynte på folat, går ikke på folat nå lenger. Men jeg tror livssituasjonen har noe å si. Hadde det ikke så godt før, mye stress psykisk og fysisk. NÅ begynner ting å roe seg og jeg har det bra med meg selv. Fikk fysio da jeg hadde mest migrene, fikk løst opp litt stivhet i nakken, men er ikke helt bra der ennå da. Så det kan jo være flere årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har migrene

Jeg spurte legen min, men hun hadde ikke hørt noe om sånt, men vitaminmangel kan jo gi hodepine - eller utløse migreneanfall, f.eks. b12 og folinsyremangel.. kanskje en sammenheng der? Er gravid nå, 5 mnd på vei, og har ikke hatt noe særlig hodepine, og ikke migrene siden før jeg begynte på folat, går ikke på folat nå lenger. Men jeg tror livssituasjonen har noe å si. Hadde det ikke så godt før, mye stress psykisk og fysisk. NÅ begynner ting å roe seg og jeg har det bra med meg selv. Fikk fysio da jeg hadde mest migrene, fikk løst opp litt stivhet i nakken, men er ikke helt bra der ennå da. Så det kan jo være flere årsaker.

Jeg har prøvd så mye, og jeg føler jeg snart ikke kan holde meg oppe lenger. Så jeg kommer nok til å prøve noe forebyggende snart (jeg har legetime før jul), selv om jeg ikke ønsker det. Men jeg orker ikke migrene hver uke!

Vet du noe mer om B12? Moren min får en spøyte med det av og til, men hun har også av og til migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet du med P-piller e.l. samtidig? Det gjorde nemlig susen for meg da jeg planla graviditet, for migrenen kom mye sjeldnere og da jeg ble gravid forsvant den helt i ni måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spiritualis

Sluttet du med P-piller e.l. samtidig? Det gjorde nemlig susen for meg da jeg planla graviditet, for migrenen kom mye sjeldnere og da jeg ble gravid forsvant den helt i ni måneder.

Jeg sluttet egentlig noen måneder før, men tror og at p-piller kan ha spilt en årsak. Jeg tror migrenen min hadde blandede årsaker, psykisk og fysisk. F.eks. stivhet i nakke, stress, p-piller osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...