Gå til innhold

Stikking i hjerte


Gjest Lillen72

Anbefalte innlegg

Gjest Lillen72

Hei Jeg er en jente på 35 år. I går når jeg la meg kjente jeg plutselig to kraftige stikkinger i hjerte. jeg ble selvfølgelig redd og bekymret. Noen andre ganger kan jeg kjennne et trykk/press på venstre side. Jeg går rundt med endel angst for hjerteinfarkt. Da familen min på farsiden (mennene) har alle hatt hjerterpblemer. Jeg har vært til legen å han sier at blodtrykket er fint. Hvert fint om du kunne svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

For å trøste deg, så er aldri "stikkende" smerte et symptom på hjertesykdom. Slike smerter skriver seg oftest fra brystkassen. De fleste i din alder med smerter i brystregionen får det på grunn av muskelspenninger. Siden du har opphopning av hjertesykdom i familien, er det viktig at du går til regelmessig sjekk av blodtrykk og kolesterolverdier, og får råd om kosthold og mosjon så du ikke blir overvektig. kanskje kan du også få tatt en EKG prøve hos fastlegen din, så dere blir helt trygge på at alt er iorden med hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...