Gå til innhold

Mange plager


Gjest bekymra mamma 27

Anbefalte innlegg

Gjest bekymra mamma 27

Hei! Jeg har hatt diabetes i 15 år, mista 90 % av synet for 2 år siden uten naturlig forklaring (betennelse på synsnerven), mista både bestefar og onkel på 3 dager (far og sønn i samme begravelse!), hatt et svært tøft svangerskap med mye oppkast hver dag og hastekeisersnitt pga svangerskaprforgiftning. Er mye bekymret for mamma, og er redd for å dø. Har fått angst og depresjon nå. Bare litt om meg i korte trekk! Nå har jeg vært plaget av diare i gjennomsnitt 3-4 gng pr uke samt hodepine hver eneste dag i et par år. Jeg er også kvalm hver eneste morgen og innimellom kaster jeg opp. Har nevnt dette for legen min hver gang jeg har vært der nå.. han ler bare og spør om jeg er gravid. Jeg er ikke det, og jeg har jo tross alt hatt plagene i flere år nå. Ble nylig lagt inn på sykehus pga sterk diare i 5 uker. Der konkluderte de bare med at det var bruken av zoloft som var årsaken. MEN diareen hadde jeg jo FØR jeg begynte med medisin!?? Jeg har det også så ille at jeg lekker avføring om natta og tør ikke sove uten bind lenger.. er dette normalt? Bør jeg bytte lege? Vet du hva som feiler meg? Jeg er livredd og føler jeg ikke blir tatt seriøst. Kan det være hjernesvulst? Har mye smerter nederst i magen også,på siden, både høyre og venstre.. føles som eggstokkområdet eller kanskje litt høyere. Legen skjønner ikke hva det er, han sier bare "hm.. det er da ingen organer der..."... Jeg er så redd... hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du ikke har tiltro til fastlegen din, kan det være lurt å bytte. Det er viktig at dere kommuniserer godt, og at du føler deg ; kanskje både med bilder og ulike prøver for å utelukke betennelser og mat-intoleranser. Du har vel kanskje en indremedisiner som hjelper deg med diabetesen; forhør deg eventuelt med denne om plagene dine kan ha sammenheng med nedsatt sirkulasjon i tarmen som resultat av dårlig regulert diabetes. Dersom du har hatt hodepine i lang tid, i tillegg til morgenkvalme, så kan det være grunn til en grundig nevrologisk sjekk og kanskje bilder av hodet. Dersom du ikke har hatt samtaler hos psykolog, vil jeg også anbefale dette; høres ut som du har hatt mye belastninger de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...