Gå til innhold

Implantat i legger


Gjest ThomasE

Anbefalte innlegg

Gjest ThomasE

Hei, Jeg er en 27 år gammel mann som var født med klumpfot. En rekke operasjoner i ung alder førte likevel til at alt fungerer som det skal. Men, muskulaturen i leggene er svært lite utviklet. Det jeg lurer på er derfor hvor langt plastisk kirurgi har kommet i bruken av implantater i leggene. Er det mulig å få satt inn implantater slik at leggmuskulaturen vil fremstå noenlunde normal? Utføres i så fall slike inngrep i Norge i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Det er mulig å legge inn silikonimplantat i legger. Jeg vet ikke om det er noen I Norge med erfaring på dete feltet, fordi operasjonen er beheftet med endel ulemper. Jeg vil foreslå at du får en henvisning fra din fastlege til plastisk kirurgisk avdeling ved Universitetsklinikk ( f eks Rikshospitalet ). Siden tilstanden skyldes sykdom, vil du kunne få operasjonen gratis dersom man finner grunn til å utføre inngrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...