Gå til innhold

Overgrep


Gjest lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på

Jeg lurer på hvordan overgrep skjer - hvis det er en onkel eller nabo - skjer det på natta?

Hvordan kan det foregå i det skjulte? Det er det som er vanskelig å forstå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xbellax

Det kan skje hvor som helst. Når som helst.

Nei, det trenger absolutt ikke skje på natten, det kan f.eks skje mens mor er på butikken eller vedkommende er på besøk i hjemmet.

Hvorfor det foregår i det skjulte? Veldig kort: Fordi å oppleve et overgrep gir automatisk ekstrem skyldfølelse & skam -langt bortenfor hva et "normalt" menneske kan begynne å "forstå". Fordi overgriper har makt, er rundt sitt "offer daglig" minner vedk på at han/hun har full kontroll og er trolig fabelaktig på manipulering. Fordi den utsatte kanskje fortsatt er svært glad i sin overgriper/onkel/nabo. Og for ikke å glemme trusler; som f.eks overgriper truer med å drepe kjæledyr eller å skade mor/far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

Det kan skje hvor som helst. Når som helst.

Nei, det trenger absolutt ikke skje på natten, det kan f.eks skje mens mor er på butikken eller vedkommende er på besøk i hjemmet.

Hvorfor det foregår i det skjulte? Veldig kort: Fordi å oppleve et overgrep gir automatisk ekstrem skyldfølelse & skam -langt bortenfor hva et "normalt" menneske kan begynne å "forstå". Fordi overgriper har makt, er rundt sitt "offer daglig" minner vedk på at han/hun har full kontroll og er trolig fabelaktig på manipulering. Fordi den utsatte kanskje fortsatt er svært glad i sin overgriper/onkel/nabo. Og for ikke å glemme trusler; som f.eks overgriper truer med å drepe kjæledyr eller å skade mor/far.

Det er så utrolig jævlig..Grusomt. Jeg har problemer med å forstå hvorfor verden må være så ond. Jeg klarer ikke å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...