Gå til innhold

hundeallergi


marthecv

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvordan man mest effektivt kan vaske et hus der det vanligvis bor hunder,når en person med allergi kommer på besøk?hva kan man gjøre for å unngå allergireaksjoner og hva bør man prioritere å vaske/støvsuge? vennlig hilsen marthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge en tidligere kollega som hadde meget kraftig hundeallergi, var det nærmest umulig å gjøre et hus der det hadde bodd hunder levelig (bokstavelig talt) for henne.

Blant annet fordi hundehår har lett for å "krype" inn i sprekkene under gulvlistene osv.

For å fjerne mest mulig allergener ville jeg prioritert alle tepper/ møbler osv - samt vasket over "alle" horisontale flater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kombinasjon av vask og støvsuging (støvsuger med HEPA-filter) pleier å holde bra. Litt blir igjen men det pleier ikke være noe problem for de aller fleste hunde-allergikerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Kombinasjon av vask og støvsuging (støvsuger med HEPA-filter) pleier å holde bra. Litt blir igjen men det pleier ikke være noe problem for de aller fleste hunde-allergikerne.

Som moderat hundeallergiker har jeg til gode å IKKE reagere når jeg kommer inn i hus hvor det bor hunder til vanlig. Samme med andre allergikere jeg kjenner.Til tross for at velmenende venner har stått på hodet for å reingjøre for meg. Kan derfor ikke helt forstå at du sier at det ikke er et problem for de fleste. På den måten plasserer du de som faktisk reagerer i "pysekategorien".

Det å være husdyrallergiker er et rimelig stort sosialt problem når man må unngå å besøke venner som har dyr. Derfor syns jeg svaret ditt var lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...