Gå til innhold

"alltid" trøtt.


Gjest snorkefrøken

Anbefalte innlegg

Gjest snorkefrøken

Kjære doktoronline!

Jeg har et "omvendt" søvnproblem: jeg er "alltid" trøtt. Alltid er vel litt overdrevet, men jeg trenger utrolig mye søvn. Jeg kan sove i 10 timer om natta og allikevel være trøtt når ettermiddagen kommer. Da er jeg helt orkesløs. Jeg har ikke spesielt krevende jobb heller. Sover jeg f.eks. i 7-8 timer om natta er det det samme problemet, så det har ikke noe med at jeg sover for mye å gjøre. Når jeg da skal legge meg på ettermiddagen, kan jeg ikke (som mannen min) legge meg 15 minutter og så stå opp. Jeg må minst sove 1 time. Dette er veldig slitsomt. Jeg har en datter på 1 1/2 år som også skal følges opp. (jeg sover når hun skal ta seg en blund). Heldigvis er mannen min veldig hjelpsom i huset også. Jeg er ikke mye ute i frisk luft, men litt. Jeg spiser vanlig mat. Prøver å spise fisk innimellom. Har stort sett grønnsaker til middagen. Er det noe jeg kan ta eller gjøre? Håper du kan hjelpe meg, for det sliter veldig. Også på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Har du fått sjekket stoffskiftet ditt?

Snorker du mye? Urolig søvn på grunn av snorking og pustestopp om natta kan føre til økt søvnbehov om dagen.

Dette var bare et par tanker. Dersom du ikke har tatt dette spørsmålet opp med legen din, synes jeg du skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...