Gå til innhold

Irritasjon i halsen

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret jeg da

Har i perioder litt irritasjon i halsen. Det kom først her i vinter, når jeg hadde litt sår hals. Irritasjonen kjennes som det er noe som sitter i halsen, ganske langt opp.

Det var borte i en lang periode, flere måneder. Nå er det tilbake igjen. Kjente det også i starten nå når jeg hadde halsondt. Men halsonde er så og si nesten borte, men den følelsen av at noe sitter fast i halsen, er der. Spesielt i dag. Hadde den følelsen et par dager i forrige uke, så forsvant det. Men i dag så er det der igjen. Det er ikke vondt å spise eller drikke noe, da kjenner jeg ingen ting. Det er utenom måltider jeg kjenner det. Men har som sagt vært en dag eller to, så er det borte, så kommer det tilbake igjen. Denne perioden er det toppen 1 1/2 uke siden jeg kjente det igjen, og har vel kjent det 2-3 dager, ikke i strekk.

I tillegg har jeg slitt litt med 'sur' mage i det siste, litt vondt og sviende øverst i magen, og av og til litt bakpå og øvers/ytterst på ryggen. Dette tror jeg nok er magesyre. Drikker dessverre for mye kullsyre.

Var hos legen for 1 1/2 uke siden, og da nevnte at det kjentes ut som en kul på halsen, tok masse blodprøver, og de var fine.

Og det er jo så klart kreft jeg bekymrer meg for. Og attpåtil skal jeg ut i ferie nå.

Noen ide om hva dette kan være?????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280563-irritasjon-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En veninne av meg hadde en slags polypp eller lignende dypt nede i halsen. Den ble fjernet og etter en tid var hun i fin form igjen. Hun hadde slitt lenge med halsen, gryntet og hostet og vært litt hes.

Ikke vær redd ! Det er sååååå mange andre ting enn kreft det kan være. Vi har så lett for å tenke kreft med en gang. Jeg synes du skal slappe helt av, ta deg en tur til lege og be han kikke deg dypt i halsen.Evt sende deg videre til øre/nese/hals-spesialist.

Tenker nok det er helt ufarlig og at du kan slappe av og kose deg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280563-irritasjon-i-halsen/#findComment-2258923
Del på andre sider

Gjest bekymret jeg da

En veninne av meg hadde en slags polypp eller lignende dypt nede i halsen. Den ble fjernet og etter en tid var hun i fin form igjen. Hun hadde slitt lenge med halsen, gryntet og hostet og vært litt hes.

Ikke vær redd ! Det er sååååå mange andre ting enn kreft det kan være. Vi har så lett for å tenke kreft med en gang. Jeg synes du skal slappe helt av, ta deg en tur til lege og be han kikke deg dypt i halsen.Evt sende deg videre til øre/nese/hals-spesialist.

Tenker nok det er helt ufarlig og at du kan slappe av og kose deg :-)

Takk for svar.

Har ferie nå, men tar nok kontakt med legen om det fortsatt er der etter 4 uker med ferie.

Ja, merkelig at man alltid skal tenke det værste når det er noe. Men det er vel slik mange av oss er?

Igjen, takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280563-irritasjon-i-halsen/#findComment-2258926
Del på andre sider

Takk for svar.

Har ferie nå, men tar nok kontakt med legen om det fortsatt er der etter 4 uker med ferie.

Ja, merkelig at man alltid skal tenke det værste når det er noe. Men det er vel slik mange av oss er?

Igjen, takk for svar.

Jeg synes slett ikke du skal engste deg og få ferien ødelagt med vonde tanker.

Jeg husker engang.....jeg hostet veldig en periode (jeg er storrøyker), og følte ubehag på venstre side i brystet. Tenkte - nå er det kreft (slik vi alle tenker)! Så fikk jeg meg time til røntgen av lungene, der var det ikke noe galt. Og legen sa jeg hadde hatt en kraftig halskatarr.

Sånn er det vel også med oss kvinner. Får vi smerter i underlivet tenker vi straks at det er kreft. Får vi smerter i brystet tenker vi NOE om det.

Vi må forsøke å slappe litt av, heller tenke at "dette er ingenting alvorlig", men jeg får vel ta meg en liten tur til lege for sikkerhets skyld.

Kose deg i ferien :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280563-irritasjon-i-halsen/#findComment-2258979
Del på andre sider

Gjest bekymret jeg da

Jeg synes slett ikke du skal engste deg og få ferien ødelagt med vonde tanker.

Jeg husker engang.....jeg hostet veldig en periode (jeg er storrøyker), og følte ubehag på venstre side i brystet. Tenkte - nå er det kreft (slik vi alle tenker)! Så fikk jeg meg time til røntgen av lungene, der var det ikke noe galt. Og legen sa jeg hadde hatt en kraftig halskatarr.

Sånn er det vel også med oss kvinner. Får vi smerter i underlivet tenker vi straks at det er kreft. Får vi smerter i brystet tenker vi NOE om det.

Vi må forsøke å slappe litt av, heller tenke at "dette er ingenting alvorlig", men jeg får vel ta meg en liten tur til lege for sikkerhets skyld.

Kose deg i ferien :-)

Takk for det.

KOs deg du også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280563-irritasjon-i-halsen/#findComment-2258991
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...