Gå til innhold

Svimmel / svetter


Gjest svimmel mamma

Anbefalte innlegg

Gjest svimmel mamma

Hei ! Jeg fødte et barn 26 april, og den 18 / 6 ble jeg innlagt på sykehus etter et anfall hjemme med hyperventilering.. Det hele startet om dagen da jeg fikk influensalignende symptomer som hodepine, og vondt i hals... Da jeg skulle legge meg om kvelden følte jeg at hele kroppen var nummen, og det svimlet. Jeg ble såpass redd at jeg startet å hyperventilere, fikk panikkanfall sa en lege, en annen sa jeg kollapset... Alle prøver var fine , bortsett fra Natrium på 130. Dagen etter jeg kom hjem, ble min baby innlagt med feber og diare. Dette var et virus, og vi var på sykehus en uke. Så kommer jeg hjem, er fin en liten uke, så startet jeg å kaldsvette når jeg ammer, og får følelsen av¨å besvime. Jeg hyperventilerer. Etter dette siste anfallet har jeg vært fryktelig svimmel, kaldsvetter, får hetetokter, og føler meg helt gåen. Litt vondt i hals, ingen feber, men føles som om jeg har influensa samtidig med dette andre.... Oppsøkte lege, det vinkler det inn på angst og depresjon, men jeg føler at dette er feil. Jeg er bare syk i kroppen, men ingen tar det på alvor.... Den minste fysiske aktivitet gjør meg svimmel og svett, trilletur med babyen går ikke, da jeg føler at jeg besvimer .... Etter fødseleln som gikk fint, hadde jeg super energi i kroppen, trillet tur, styrte og stelte med baby og eldstejenta på 6 år, alt var helt fint, helt til denne smellen kommer... Hva kan dette være ? Jeg svimler når jeg fokuserer med øynene, svimler i skarpt lys, svetter og er gåen.... Hadde blitt glad om jeg kunne fått et svar, får nå er jeg ganske desperat, jeg fungerer jo ikke for barna mine lenger.... Bare svimler, svetter og følelse av besvimelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Regner med at blodprøvene dine er kontrollert? Hvis ikke må dette gjøres. Væske/saltbalansen bør undersøkes grundig, samt be legen sjekke hormoner og stoffskifte. Jernlager og blodtrykk må også sjekkes. Det høres ikke ut som dette primært er angst, men noen ganger kan man komme i en ond sirkel. Be legen din forklare deg hvordan du skal hindre hyperventilering. Pass på å få i deg rikelig væske. Prøv å gå turer sammen med noen slik at du føler deg trygg. Dersom du har hatt en virus-infeksjon med påvirkning av væskebalansen kan det ta td før man kommer seg sålenge man ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...