Gå til innhold

Kne - ufølsomt / trykkvondt


Gjest Nittedøl

Anbefalte innlegg

Gjest Nittedøl

Jeg leste et gammelt innlegg som det ikke var svart på, og som lignet mitt tilfelle: "For noen dager siden lå jeg på kne og vasket gulvet. Plutselig var det som om 10 kniver ble kjørt rett inn i kneet mitt og jeg hylte høyt. Nå, flere dager etterpå, kan jeg ikke engang tenke på å stå på kne, heller ikke om underlaget er mykt. Da kommer den samme smerten med uforminsket styrke. Den kommer også dersom jeg berører kneet på en bestemt plass, men jeg har bra bevegelse og ikke vondt når jeg holder kneet i ro. Er det noe som er løsnet der inne?" Jeg kan heller ikke sitte på kne på det høyre kneet. Ved trykk på ett punkt, får jeg "enkemannsstøt". Men i en sirkel med ca 3 cm diameter til høyre på kneet er jeg nesten fullstendig følelsesløs. Jeg spiller golf og har ingen problemer med å gå, men jeg lurer jo på dette som har vart noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Litt vanskelig å si hva dette kan være, men du kan ha fått en irritasjon av en slimpose under kneskålen. Kanskje har det løsnet en liten bruskbit på undersiden av kneskjellet. Muligens har du klemt av en overfladisk hudnerve, som har blitt "overfølsom". I siste tilfelle vil jeg forvente gradis bedring neste fire uker. Bestill en sjekk hos legen din dersom du ikke gradvis blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...