Gå til innhold

Matforgiftning


Gjest lisaria

Anbefalte innlegg

Gjest lisaria

Hei. Jeg var på Fridays Freda 6 juli 07 å spiste sammen med en venninne. Dette var på kvelden rundt kl 2230. I 2 tiden på natten begynte jeg å føle meg dårlig. Jeg hadde kraftig diare og oppkast. Dette holdt på noen timer før jeg sovnet, våknet opp igjen etter 3 timer, og da fløt det av diare i sengen. Jeg kom meg på legevakten, der de sa at det var matforgiftning.Hvor lang er innkubasjonstiden på matforgiftning? Stemmer det at den kan være i fra 30 min til 72 timer før det bryter ut? Jeg har fremdeles kraftig diare, Lørdag 14 juli. Har vært på toalettet 7 ganger hittil i dag. Håper på et svar da dette er veldig ubehagelig. Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke nicket nå

Fikk du noe for matforgitningen? Har du tatt avføringsprøve?

Jeg er ikke helt sikker på hvor lenge etter du ble smittet at du blir syk, men det kan sikkert være forskjellig tider på det. Jeg har blitt matforgiftet engang og jeg hadde diare i 1 måned. Jeg hadde det kraftig og fikk flere kurer med antibiotika. God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jancka1365381087

Ja, matforgiftning kommer veldig fort etter du har spist dårlig mat. Og, det tar lang tid å bli bra! Drikk masse, spis lett mat og hvil masse.

Håper du har meldt i fra at du ble syk etter du spiste?

Jeg jobber som kokk selv, veldig viktig at plassen du spiste på får tilbakemeld. og unngår å forgifte flere. Det skal være et eget tiltak når sånne ting skjer. Fortell hva du spiste, dato og ca.kl.

Sånne hendelser skal selvfølgelig ikke skje, men det er leit for plassen og jeg er sikker på at de vil gjøre sitt beste for å ungå det igjen.

Ta tiden til hjelp og plei deg selv! God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisaria

Takker for svar. Jeg har sendt mail til gjeldene restaurant, men de fraskriver seg alt ansvar. Likevel gir de meg 5 gavekort til å gå å spise der gratis. Jeg har i dag vært i kontakt med legevakten her jeg bor, og de sier at en matforgiftning oppstår relativt fort, ikke etter 72 timer som gjeldene restaurant mener. Derfor fraskriver de seg ansvar grunnet at jeg kan ha blitt matforgiftet av andre ting jeg har spist.Deres mening er at det kan gå i fra 20 min opp til 72 timer før man merker noe, noe som de på legevakten aldri har hørt om. Men sånn erdet med seriøse bransjer, fraskriver seg alt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jancka1365381087

Takker for svar. Jeg har sendt mail til gjeldene restaurant, men de fraskriver seg alt ansvar. Likevel gir de meg 5 gavekort til å gå å spise der gratis. Jeg har i dag vært i kontakt med legevakten her jeg bor, og de sier at en matforgiftning oppstår relativt fort, ikke etter 72 timer som gjeldene restaurant mener. Derfor fraskriver de seg ansvar grunnet at jeg kan ha blitt matforgiftet av andre ting jeg har spist.Deres mening er at det kan gå i fra 20 min opp til 72 timer før man merker noe, noe som de på legevakten aldri har hørt om. Men sånn erdet med seriøse bransjer, fraskriver seg alt ansvar.

Selvfølgelig KAN du ha blitt forgiftet av noe annet, men det har nå jeg lite tro på!

Syns dette er en veldig dårlig reaksjon av den gjeldene restaurant. Så klart kan det innen for restaurantens fire vegger vært kjempeoppstyr, men jeg syns det å gi deg 5 gratise middager var litt drøy. Om du ikke alt har gjort det, så tillkall mattilsynet!

Heldighvis har jeg ikke i min 12-årsperiode servert fordervet mat, men vet hvor dårlih rutiner og hygiene det er mange plasser, så jeg vil nok anta at "den skyldige" på magen din ligger hos netopp denne restauranten!

Ønsker deg enda en gang god bedring, og et lite spørsmål til slutt...,- vil du spise der igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisaria

Selvfølgelig KAN du ha blitt forgiftet av noe annet, men det har nå jeg lite tro på!

Syns dette er en veldig dårlig reaksjon av den gjeldene restaurant. Så klart kan det innen for restaurantens fire vegger vært kjempeoppstyr, men jeg syns det å gi deg 5 gratise middager var litt drøy. Om du ikke alt har gjort det, så tillkall mattilsynet!

Heldighvis har jeg ikke i min 12-årsperiode servert fordervet mat, men vet hvor dårlih rutiner og hygiene det er mange plasser, så jeg vil nok anta at "den skyldige" på magen din ligger hos netopp denne restauranten!

Ønsker deg enda en gang god bedring, og et lite spørsmål til slutt...,- vil du spise der igjen ?

Har ikke tilkalt mattilsynet, kansje jeg bør gjøre det. men jeg bor ikke i den byen det gjelder. Men likevel. Nei, aldri skal jeg spise der mer, det er helt sikkert. Tysen takk for oppmuntrende ord :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...