Gå til innhold

foreldet??


Gjest anonymt

Anbefalte innlegg

Gjest anonymt

Hei jeg er ei jente på 28 år, fra jeg var 14-16 ble jeg sexuelt misbrukt av en mann på rundt 30 år.

Dette har gitt meg store psykiske og fysiske plager i voksen alder.

Jeg vurderer å anmelde han og gå til sak for å få en slags erstatning, men jeg tør ikke helt, og jeg vet ikke om det går ann.

Er det noen som vet noe om slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da vil jeg anbefale å snakke med smi, de vet litt om slikt, pluss at de kan være med å støtte deg oppi dette..

håper du finner ut av det, husker ikke hvor lang tid foreldelsen er, men det finnes unntak, men du må uansett annmelde for å kunne søke erstatning, da stiller du sterkere.

jeg syns du er tøff som står opp for din rett...

lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

heisann.

Foreldelsesfristen er på 10 år, så du kan enda anmelde! Lykke til videre.

Enten har du skrevet feil eller så er ikke matteferdighetene det de burde vært.

Hvis hun ble misbrukt inntil hun var 16 år og er 28 år, er det altså 12 år siden. Er det da tidsnok hvis foreldelsesfristen er 10 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

En kan alltid anmelde, men siden dette er så lenge siden er det tvilsomt om politiet verken kan eller prioriterer å gjøre noe. Det er vanskelig å bevise slike ting i utgangspunktet, nesten umulig dersom det er så lenge siden.

På den ene siden kan en anmeldelse gi en følelse av å gi han skylden og si at dette var uakseptbalet, og starte på å bli ferdig med det. På den andre siden kan det bli nok et slag i ansiktet når saken (sannsynligvis) blir henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har du skrevet feil eller så er ikke matteferdighetene det de burde vært.

Hvis hun ble misbrukt inntil hun var 16 år og er 28 år, er det altså 12 år siden. Er det da tidsnok hvis foreldelsesfristen er 10 år?

Når det gjelder overgrep av barn så er de mindre strenge når det gjelder foreldelsesfrist, fordi de vet hvor vanskelig det er for et barn å si fra.

Om saken blir henlagt eller ikke er umulig å svare på, men tviler på at det har så mye med politiets velvilje å gjøre eller ikke.

En annen ting er at en anmeldelse er en måte å få sagt fra på, å få plassert skylden der den hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mista nikket

Som de skriver under her så er nok saken foreldet, men om du anmelder vil de vel få det inn på navnet hans. Skulle han bli anmeldt senere så står det at han er anmeldt fra før. Det vil jo styrke saken til nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har du skrevet feil eller så er ikke matteferdighetene det de burde vært.

Hvis hun ble misbrukt inntil hun var 16 år og er 28 år, er det altså 12 år siden. Er det da tidsnok hvis foreldelsesfristen er 10 år?

Hei. Ja sorry - matteferdighetene er visst ikke helt på plass her nei. Men anonym kan alikevel levere inn en ameldelse - slik at det blir registrert. Men det vil nok da ikke bli noen etterforskning eller gjort noe mer med saken. Beklager feilsvaret mitt i stad, men fristen er 10 år, i noen tilfeller kan den være lenger.

Iallefall ønskes det deg lykke til videre.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vil jeg anbefale å snakke med smi, de vet litt om slikt, pluss at de kan være med å støtte deg oppi dette..

håper du finner ut av det, husker ikke hvor lang tid foreldelsen er, men det finnes unntak, men du må uansett annmelde for å kunne søke erstatning, da stiller du sterkere.

jeg syns du er tøff som står opp for din rett...

lykke til..

Du kan kontakte fri rettshjelp og gå til sivilt søksmål mot han. Jeg har ei venninne som ble misbrukt som liten, 18 år siden tror jeg. Og hun holder på med et sivilt søksmål nå, og advokaten hennes mener hun har en god sak. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...