Gå til innhold

arytmi


bianchi

Anbefalte innlegg

Trener en del sykling. Etter at jeg begynte å bruke pulsmåler, har jeg ved flere tilfeller, ved hard belastning, sett at pulsen har rast langt over maxpuls ( målt til 184). Opp i 215 salg per minutt flere ganger. Jeg føler meg akutt dårlig; som om hodet ikke får blodtilførsel, trykk over brystet og ved et tilfelde en nummen følelse i venstre arm. Når jeg roer ned virker det oftest som om pulsen går fort ned igjen. Men, i en del tilfelder har jeg langt utover natten hatt veldig høy puls. Har kjent at hjertet har arbeidet og følt det ubehagelig.

Ble henvist til hjertespesialist som gjorde en EKG, arbeidsbelastning, og i denne situasjonen oppsto ikke at hjertet ruste avgårde. Fikk beskjed at det ikke virket som at noe var feil, men måtte følge med videre.

Dette har ikke beroliget meg helt. Tørr ikke ta i fullt, for jeg er redd det kan være noe alvorlig, som ikke ble oppdaget ved kontrollen. Lurer fremdeles på hvorfor hjertet går over makspulsslag og hvorfor det noen ganger ikke roer seg ned etter en treningsøkt.

Er ellers frisk, bortsett fra at det kan virke som at jeg har vanskelig for å ta opp jern, noe som kan virke arvelig på morssiden. Tar jernkurer innimellom.

Nå tørr jeg nesten ikke fortsette syklingen eller delta i konkurranser, da dette gjør meg urolig.

Setter pris på noen råd og hva som kan være grunner til at hjertet løper løpsk.

Med vennlig hilsen bianchi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...