Gå til innhold

Komplikasjoner i forbindelse med operasjon av sacral cyste


Gjest Jeep syndrome

Anbefalte innlegg

Gjest Jeep syndrome

7. juni ble jeg operert for overnevnte. Ifoelge papirene jeg fikk, skjaerte de ut et stykke som var 4 cm langt, 4 cm dypt og 2 cm bredt. Helingsprosessen har gaatt veldig fint. Forrige gang jeg var til saarbehandling (tirsdag 10. juli) fikk jeg vite at det naa var ca 1 cm dypt. Men det hadde begynt aa komme noe gull guffe, og hun karakteriserte saaret som "deigete". Jeg begynte ogsa aa bloe under saarbehandlingen. Jeg har naa reist pa ferie og kommer ikke tilbake foer i begynnelsen av august. Det er fremdeles en del gul guffe i saaret, og jeg bloer en del. Det renner kun (litt) i forbindelse med toalettbesoek. Ellers kan jeg ikke se det renne, men det blir en del blod i boxeren i loepet av en hel dag. Jeg har kjoept aquacel og bruker ogsaa usterile kompress. Omradet er ikke smertefullt, men muligens bittelitt oemt. Oevrig helsetilstand maa kunne beskrives som god, og jeg glad og fornoeyd og aktiv. Tyder dette paa at det har oppstaatt komplikasjoner? Boer jeg gaa til lege i landet jeg er naa? Jeg befinner meg i Belgia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Det høres ut som om såret ble lagt åpent (ikke sydd). At det tar tid før alt er grodd, vil i så fall være høyst naturlig, fordi såret skal fylle seg fra kantene (granulere). I denne prosessen vil det naturlig nok komme ut både vevsvæske, og iblant blod og fibrin. Dette behøver altså ikke å bety at det er komplikasjoner. Litt ømhet må du regne med i måneder fremover. På den annen side vil såret ikke lukke seg om det er cystevev igjen i sårbunnen. Hvis du får økende smerter eller feber kan det være tegn på infeksjon, og da bør du tilses av lege. I alle fall bør du kontrolleres når ferien er over. I mellomtiden bør du være nøye med å spyle området med hånddusjen, evt. ta sittebad. Kompressene (eller hva du bruker behøver ikke være sterile, men bør byttes når det er kommet endel sekret i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...