Gå til innhold

Planer om å bli gravid : )


Gjest D*lilith

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

''Men tenker ikke bare på meg selv...''

Hvem tenker du på da? Ikke hører du på hva fagfolk sier og du presser mannen din til å gå med på å gi deg ett barn til, selv om han ikke vil det egentlig. Hvem andre enn DEG selv tenker du på? Jeg sier som de andre her - bruk heller kreftene dine på de to barna du alt har!

Tenker på sjelen som vil komme til meg,for det vil den.....ellers hadde jeg ikke kunnet bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    6

  • Lillemus

    4

  • Bookworm

    4

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

Mest aktive i denne tråden

petter smart

Stakkars barn sier bare jeg.

Jeg kjenner deg kun ut fra denne tråden, men den sier meg egentlig nok. Du har allerede 2 barn som du får støtte fra barnevernet med. Tror du det blir enklere med flere barn?

Du truer mannen din med å gå fra han om han ikke går med på å få flere barn. Hva slags oppførsel er det av et voksent menneske?

Du snakker om sjeler som vil til jorda. Tror du ikke de sjelene vil ha en god og stabil mor?

Det er tydelig at alt i din verden handler om deg, dine ønsker og behov. Jeg ber om at du tenker deg om både en og to ganger til før du velger å få flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg brukte antidepressiva en periode da jeg gikk gravid med ett av mine barn. Det bør virkelig unngås. Har lest her inne at barn som utsettes for antidepressiva i fosterlivet kan bli veldig angstfyllte mennesker. Hender jeg er litt bekymret for barnet mitt. Han er mye mer nervøs av seg enn søsknene, de er ikke slik i det hele tatt, og jeg tenker ofte at det kanskje skyldes medisineringen under svangerskapet. Og jeg tok i tillegg lavest tenkelige dose, da dette hadde nok effekt for meg. Jeg ville ALDRI startet et svangerskap hvis jeg regnet med å måtte gå på medisiner underveis. Jeg fikk en situasjonsbetinget depresjon halvveis i svangerskapet, og hadde nok abortert eller født altfor tidlig hvis jeg ikke hadde tatt det jeg tok. Husker ikke lenger hva det het, men det var en billigutgave av Fontex. Vet ikke helt hva du tenker å ta, men det meste er jo ikke bra for gravide!!

Tar jo abilify og fluoxetin....vil ikke skade barnet mitt,det er jo derfor jeg spørr her hva man kan bruke under svangerskapet men NHD vil jo ikke svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jo abilify og fluoxetin....vil ikke skade barnet mitt,det er jo derfor jeg spørr her hva man kan bruke under svangerskapet men NHD vil jo ikke svare meg.

Han har svart deg, men du har ikke fått det svaret du ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Stakkars barn sier bare jeg.

Jeg kjenner deg kun ut fra denne tråden, men den sier meg egentlig nok. Du har allerede 2 barn som du får støtte fra barnevernet med. Tror du det blir enklere med flere barn?

Du truer mannen din med å gå fra han om han ikke går med på å få flere barn. Hva slags oppførsel er det av et voksent menneske?

Du snakker om sjeler som vil til jorda. Tror du ikke de sjelene vil ha en god og stabil mor?

Det er tydelig at alt i din verden handler om deg, dine ønsker og behov. Jeg ber om at du tenker deg om både en og to ganger til før du velger å få flere barn.

Det var ikke sånn denne tråden skulle bli...

Jeg spurte bare et spørsmål...og nei jeg tenker ikke på meg selv,det står sjeler i kø for å komme ned til jorden....tenk hvis du ikke hadde fått komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbærpiken

Klart jeg tenker på hva andre sier,blir jo i tvil når jeg får svarene jeg får her og føler meg som en dritt mor....

Men tenker ikke bare på meg selv...

Jeg skjønner at du vil gi barnet det du har av kjærlighet. Men det er ikke nok. Barnet trenger stabilitet, trygghet. Du kan elske dine barn svært høyt, men likevel vil de kunne vokse opp med store problemer, fordi de ikke fikk det de trengte av deg. Du var for sliten, dissosierte, reagerte før du tenkte osv.

Jeg tror at de fleste som skaffer barn ønsker barnet sitt det beste, selv om de ikke evner å gi det. Og jeg tror de færreste ser hva de gjør med barna sine.

Jeg er glad hvis du hører på det som blir sagt her, fordi det er ikke bra å "løse" problemene på denne måten. Det gir ingen løsning, det gir mer problemer.

Barn skaffer man seg når ting er "i boks". Ikke for å "få ting i boks". Det fungerer ikke sånn. Du kan tro det går så bra, og vips var barnet voksent og har problemer.

Du bør vente. Det nye livet kan du skape for de barna du allerede har. Deretter kan dere tenke på nye barn, hvis du blir stabil.

Det er vanskelig å vokse opp med schizofrene, fordi ting blir så upredikerbart, og gjør at barnet blir veldig forvirret. Det mamma sier en dag, gjelder ikke neste dag. Det gir ingen trygghet.

Hva når du er psykotisk og hører stemmer? Kan du da være sikker på at du gir barnet trygghet, hvis det er redd. Kan du med hånden på hjertet si at du klarer å "være der" for barnet hvis du har nok med å holde disse tingene i sjakk?

Jeg skjønner godt at du ønsker en ny start, og et annerledes liv. Dette virker nok flott, men jeg tror ikke det blir sånn som du ser det for deg.

Ja. Jeg håper du hører på oss her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D*lilith

Han har svart deg, men du har ikke fått det svaret du ville ha.

Ville vite hvilke AP og AD man kan ta når man er gravid....

Spurte ikke NHD og dere andre om jeg kan få lov å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

De tar ikke "hånd om" mine barn heller,de bare hjelper til med besøkshjem...ikke alle har besteforeldre som hjelper

De fleste foreldre klarer å oppfostre sine egne barn. Mange har både 3 og 4 barn og greier seg uten hjelp, hverken fra besteforeldre eller barnevern.

Å sette flere barn til verden, med overlegg, når en vet at en ikke greier å ta hånd om de en har fra før, uten hjelp, er rett og slett ansvarsløst, både overfor de to barn du har og de barn du vil ha i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det var ikke sånn denne tråden skulle bli...

Jeg spurte bare et spørsmål...og nei jeg tenker ikke på meg selv,det står sjeler i kø for å komme ned til jorden....tenk hvis du ikke hadde fått komme?

Hadde ikke jeg fått komme så hadde jeg jo ikke kunnet vært lei meg for det, da jeg aldri ville eksistert.

Jeg ville foretrukket å ikke komme, framfor å komme til en mor med store psykiske plager som ville gitt meg en traumatisk oppvekst og sannsynligvis problemer resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke jeg fått komme så hadde jeg jo ikke kunnet vært lei meg for det, da jeg aldri ville eksistert.

Jeg ville foretrukket å ikke komme, framfor å komme til en mor med store psykiske plager som ville gitt meg en traumatisk oppvekst og sannsynligvis problemer resten av livet.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg skjønner at du vil gi barnet det du har av kjærlighet. Men det er ikke nok. Barnet trenger stabilitet, trygghet. Du kan elske dine barn svært høyt, men likevel vil de kunne vokse opp med store problemer, fordi de ikke fikk det de trengte av deg. Du var for sliten, dissosierte, reagerte før du tenkte osv.

Jeg tror at de fleste som skaffer barn ønsker barnet sitt det beste, selv om de ikke evner å gi det. Og jeg tror de færreste ser hva de gjør med barna sine.

Jeg er glad hvis du hører på det som blir sagt her, fordi det er ikke bra å "løse" problemene på denne måten. Det gir ingen løsning, det gir mer problemer.

Barn skaffer man seg når ting er "i boks". Ikke for å "få ting i boks". Det fungerer ikke sånn. Du kan tro det går så bra, og vips var barnet voksent og har problemer.

Du bør vente. Det nye livet kan du skape for de barna du allerede har. Deretter kan dere tenke på nye barn, hvis du blir stabil.

Det er vanskelig å vokse opp med schizofrene, fordi ting blir så upredikerbart, og gjør at barnet blir veldig forvirret. Det mamma sier en dag, gjelder ikke neste dag. Det gir ingen trygghet.

Hva når du er psykotisk og hører stemmer? Kan du da være sikker på at du gir barnet trygghet, hvis det er redd. Kan du med hånden på hjertet si at du klarer å "være der" for barnet hvis du har nok med å holde disse tingene i sjakk?

Jeg skjønner godt at du ønsker en ny start, og et annerledes liv. Dette virker nok flott, men jeg tror ikke det blir sånn som du ser det for deg.

Ja. Jeg håper du hører på oss her.

Hører på dere her og det blir jeg deppa av i grunn,alt ser svart ut nå...

Schizofrene har vel også rett til å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

De tar ikke "hånd om" mine barn heller,de bare hjelper til med besøkshjem...ikke alle har besteforeldre som hjelper

Det er sannsynlig at barnevernet vil anse det som uklokt at du får flere barn og risikoen for at du blir fratatt alle barna er meget til stede. Har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke gjør det.

Jeg håper for all del at du ikke blir gravid.

Du har allerede barn og får allerede hjelp av barnevernet? JEG er et resultat av en meget psykisk syk mor som trodde at enda et barn ville gi henne en ny start på livet. Vel, det ble ingen ny start for henne og JEG fikk en utrolig dårlig start (og fortsettelse) på livet.

Og å nærmest presse mannen din til å gå med på å få flere barn? Det er forkastelig, rett og slett, og jeg håper du etter hvert inneser hvor vanvittig egoistisk tankegangen din er. Dette handler ikke om deg. Det handler om et lite, forsvarsløst barn som aldri i verden ville valgt å bli født og oppdratt av en psykisk syk mor. Hva med dette, f.eks?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3636214

Her har du faktisk ikke fått med deg hva som har skjedd i løpet a v en halvtime, og så mener du at du skal klare å ta deg av et nyfødt barn på en forsvarlig måte? Nei, her håper jeg barnevernet griper inn, allerede fra barnet er født. Jeg unner INGEN å vokse opp med psykisk syke foreldre. Og å bevisst planlegge å utsette noen for noe slikt, synes jeg rett og slett er hjerterått.

Og du skriver "Jeg kom ikke inn på skole til høsten, så da kan jeg like greit bli gravid". Herregud, våkn opp!! Et barn skal ikke redde deg fra kjedsomhet.

Åhh, jeg kjenner jeg blir så utrolig provosert og trist av dette. Jeg håper som sagt du etter hvert innser hva du planlegger å gjøre og at du setter et evt. barns behov foran ditt. Og barnets behov er IKKE å vokse opp med en såpass syk mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Det var ikke sånn denne tråden skulle bli...

Jeg spurte bare et spørsmål...og nei jeg tenker ikke på meg selv,det står sjeler i kø for å komme ned til jorden....tenk hvis du ikke hadde fått komme?

Jeg ser ikke på det som sjeler, men kan svare med det som utgangspunkt.

Ett barn skal komme til jorden, bør ikke det barnet komme til noen som har overskudd til og følge det opp? Du er heldig, du har allerede 2 sjeler her. 2 sjeler som trenger deg, hele deg, og de vil trenge deg i lang lang tid fremover.

Når livet ditt er ustabilt nå, har du da overskudd til ett tredje barn? Er det rett mot den "sjelen" du skal ta i mot, at du er syk? Er det rett mot de 2 sjelene du allerede har her?

Er det din jobb alene og ta i mot alle "sjelene"? Du har allerede 2 barn. Du sier du ikke tenker på deg selv, men bare den sjelen som skal komme til deg. Da ville jeg ha flyttet fokuset over til de 2 du allerede har.

Du skrev i ett innlegg at du ikke orket og gå på skole, orker du da en graviditet? En fødsel? Oppfølging på helstasjonen, lege, barselgruppe. I tillegg skal du følge opp de 2 du har fra før. Jeg vet ikke hvor gamle de er, men de går sikkert i barnehage eller på skole, da er det foreldremøter, fritidsaktiviteter.

Samtidig skal du ha overskudd til din mann, og deres forhold.

Klarer du alt dette?

Jeg vil ikke være stygg eller frekk med deg, men jeg er selv syk, fysisk, og selv om jeg ønsker meg barn (har ett), så er det svært viktig at jeg faktisk kan stille opp. At jeg har ressurser både til barnet jeg har og ett nytt.

Du trenger medisinene dine, og det er ikke gunstig og ta medisiner under ett svangerskap, det bør også være et sterkt argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Hadde ikke jeg fått komme så hadde jeg jo ikke kunnet vært lei meg for det, da jeg aldri ville eksistert.

Jeg ville foretrukket å ikke komme, framfor å komme til en mor med store psykiske plager som ville gitt meg en traumatisk oppvekst og sannsynligvis problemer resten av livet.

Det vet du jo ingenting om....hvordan jeg er som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke gjør det.

Hører på dere her og det blir jeg deppa av i grunn,alt ser svart ut nå...

Schizofrene har vel også rett til å få barn?

''Schizofrene har vel også rett til å få barn?''

Det har de (dessverre?), og du har allerede fått to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg håper for all del at du ikke blir gravid.

Du har allerede barn og får allerede hjelp av barnevernet? JEG er et resultat av en meget psykisk syk mor som trodde at enda et barn ville gi henne en ny start på livet. Vel, det ble ingen ny start for henne og JEG fikk en utrolig dårlig start (og fortsettelse) på livet.

Og å nærmest presse mannen din til å gå med på å få flere barn? Det er forkastelig, rett og slett, og jeg håper du etter hvert inneser hvor vanvittig egoistisk tankegangen din er. Dette handler ikke om deg. Det handler om et lite, forsvarsløst barn som aldri i verden ville valgt å bli født og oppdratt av en psykisk syk mor. Hva med dette, f.eks?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3636214

Her har du faktisk ikke fått med deg hva som har skjedd i løpet a v en halvtime, og så mener du at du skal klare å ta deg av et nyfødt barn på en forsvarlig måte? Nei, her håper jeg barnevernet griper inn, allerede fra barnet er født. Jeg unner INGEN å vokse opp med psykisk syke foreldre. Og å bevisst planlegge å utsette noen for noe slikt, synes jeg rett og slett er hjerterått.

Og du skriver "Jeg kom ikke inn på skole til høsten, så da kan jeg like greit bli gravid". Herregud, våkn opp!! Et barn skal ikke redde deg fra kjedsomhet.

Åhh, jeg kjenner jeg blir så utrolig provosert og trist av dette. Jeg håper som sagt du etter hvert innser hva du planlegger å gjøre og at du setter et evt. barns behov foran ditt. Og barnets behov er IKKE å vokse opp med en såpass syk mor.

Kom inn på skole jeg og jeg skal prøve å klare det også....

Du vet ikke hvor "syk" jeg er eller ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbærpiken

Hører på dere her og det blir jeg deppa av i grunn,alt ser svart ut nå...

Schizofrene har vel også rett til å få barn?

Jeg skjønner at det ser svart ut nå. Det er sikkert fordi det du hadde tenkt skulle bli så fint, får motstand. Vi tror ikke det er så fint. Du hadde funnet en løsning, og nå pirker vi borti den, slik at du kanskje vakler litt.

Av og til når ting blir svart, er det fordi man må finne andre veier å gå.

Du har jo allerede barn, du kan være der for dem i større grad, heller enn å få et nytt barn.

Jeg mener ikke at du ikke fortjener å få barn, men jeg mener virkelig at man skal være stabil før man skaffer det, ihvertfall planlagt.

Jeg skjønner at det ser svart ut nå. Men det er ikke sikkert det er noe negativt. Det finnes andre veier, som muligens ikke virker like forlokkende, men slike "raske" løsninger- de finnes ikke.

Håper du tenker deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intent nick i dag

Hører på dere her og det blir jeg deppa av i grunn,alt ser svart ut nå...

Schizofrene har vel også rett til å få barn?

Ingen har /rett/ til å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det vet du jo ingenting om....hvordan jeg er som mor.

Husk at ingen her betviler din kjærlighet til dine barn, ei heller til evt framtidige barn. Vi betviler ikke ditt ønske om å ta vare på dem. Det vi betviler, er dine evner til å gjøre dette. Du får allerede hjelp av barnevernet. Det har ingenting med at du ikke får hjelp av besteforeldre å gjøre. Det er det mange som ikke får. Du har dine problemer og du har tydeligvis mer enn nok med de 2 du har. Får du mer overskudd av et tredje barn? Nei, du vil få mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...