Gå til innhold

Planer om å bli gravid : )


Gjest D*lilith

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

[quote name=Shira :o)' timestamp='1185799936' post='3648788]

Jeg ser ikke på det som sjeler, men kan svare med det som utgangspunkt.

Ett barn skal komme til jorden, bør ikke det barnet komme til noen som har overskudd til og følge det opp? Du er heldig, du har allerede 2 sjeler her. 2 sjeler som trenger deg, hele deg, og de vil trenge deg i lang lang tid fremover.

Når livet ditt er ustabilt nå, har du da overskudd til ett tredje barn? Er det rett mot den "sjelen" du skal ta i mot, at du er syk? Er det rett mot de 2 sjelene du allerede har her?

Er det din jobb alene og ta i mot alle "sjelene"? Du har allerede 2 barn. Du sier du ikke tenker på deg selv, men bare den sjelen som skal komme til deg. Da ville jeg ha flyttet fokuset over til de 2 du allerede har.

Du skrev i ett innlegg at du ikke orket og gå på skole, orker du da en graviditet? En fødsel? Oppfølging på helstasjonen, lege, barselgruppe. I tillegg skal du følge opp de 2 du har fra før. Jeg vet ikke hvor gamle de er, men de går sikkert i barnehage eller på skole, da er det foreldremøter, fritidsaktiviteter.

Samtidig skal du ha overskudd til din mann, og deres forhold.

Klarer du alt dette?

Jeg vil ikke være stygg eller frekk med deg, men jeg er selv syk, fysisk, og selv om jeg ønsker meg barn (har ett), så er det svært viktig at jeg faktisk kan stille opp. At jeg har ressurser både til barnet jeg har og ett nytt.

Du trenger medisinene dine, og det er ikke gunstig og ta medisiner under ett svangerskap, det bør også være et sterkt argument.

Takk for at du fikk meg til å tenke...nei jeg vet ikke om jeg klarer alt sammen....men tenkte hvis jeg går på medisiner så klarer jeg det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petter smart

    6

  • Lillemus

    4

  • Bookworm

    4

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ikke gjør det.

Kom inn på skole jeg og jeg skal prøve å klare det også....

Du vet ikke hvor "syk" jeg er eller ikke er.

Utfra innleggene dine her, har jeg en god pekepinn, jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hører på dere her og det blir jeg deppa av i grunn,alt ser svart ut nå...

Schizofrene har vel også rett til å få barn?

Og du påstår at du ikke tenker på deg selv?

Har ikke barn rett til å ha friske foreldre?

Uansett så har du jo allerede to barn, er ikke det nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Takk for at du fikk meg til å tenke...nei jeg vet ikke om jeg klarer alt sammen....men tenkte hvis jeg går på medisiner så klarer jeg det..

Jeg bruker medisiner, det bør jeg ikke i ett evnt svangerskap. Da tenker jeg som så, at hvis jeg skal gi barnet de beste forutsetninger med ett svangerskap uten medisner, kommer jeg til å bli så syk, at jeg ikke har kapasitet når barnet er født. Derfor er jeg så glad for det barnet jeg har, og jobber heller med at han skal få det best mulig, med en mamma som har kapasitet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg skjønner at det ser svart ut nå. Det er sikkert fordi det du hadde tenkt skulle bli så fint, får motstand. Vi tror ikke det er så fint. Du hadde funnet en løsning, og nå pirker vi borti den, slik at du kanskje vakler litt.

Av og til når ting blir svart, er det fordi man må finne andre veier å gå.

Du har jo allerede barn, du kan være der for dem i større grad, heller enn å få et nytt barn.

Jeg mener ikke at du ikke fortjener å få barn, men jeg mener virkelig at man skal være stabil før man skaffer det, ihvertfall planlagt.

Jeg skjønner at det ser svart ut nå. Men det er ikke sikkert det er noe negativt. Det finnes andre veier, som muligens ikke virker like forlokkende, men slike "raske" løsninger- de finnes ikke.

Håper du tenker deg om.

Tenker mye nå...er bare kaos i hode mitt....dere får meg til å høres håpløs og skikkelig syk ut...men ingen kjenner meg i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Det er sannsynlig at barnevernet vil anse det som uklokt at du får flere barn og risikoen for at du blir fratatt alle barna er meget til stede. Har du tenkt på det?

Ok...der klarte du virkelig å få meg til å nå bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåbærpiken

Tenker mye nå...er bare kaos i hode mitt....dere får meg til å høres håpløs og skikkelig syk ut...men ingen kjenner meg i virkeligheten.

Jeg skjønner at det er kaos i hodet ditt nå. Den planlagte ruten din, rotes til. Da blir det kaos. Og at det er vondt å få så mye motstand, det skjønner jeg. Men kanskje er det en grunn for det?

Jeg har stor sans for deg, ut i fra de gangene vi har snakket sammen her på dol. Det har ikke noe med deg og ditt egenverd å gjøre. Det har med at man må være stabil for å sette barn til verden.

Ja, jeg tror du sliter psykisk. Nei jeg tror ikke du er håpløs.

Jeg kjenner ikke deg i rl, men ut fra det du har skrevet, så skjønner jeg at du sliter. Og det er bedre for et barn å komme til verden uten foreldre som sliter.

Men jeg tror overhode ikke du er håpløs. Dette har ingenting med det å gjøre. Du er verdifull og du har mye godt å gi til de rundt deg. Men å sette et nytt barn til verden nå, nei det tror jeg ikke er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Ok...der klarte du virkelig å få meg til å nå bunnen.

Men ingen, verken barnevernet, du, barna dine eller jeg ønsker at du skal miste barna dine. Derfor bør du tenke nøye gjennom dette. Et barn til kan være det som tipper deg over kanten. Pr i dag går det greit med ltit hjelp fra barnevernet, men den ekstra belasningen et barn til vil gi kan bli for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg skjønner at det er kaos i hodet ditt nå. Den planlagte ruten din, rotes til. Da blir det kaos. Og at det er vondt å få så mye motstand, det skjønner jeg. Men kanskje er det en grunn for det?

Jeg har stor sans for deg, ut i fra de gangene vi har snakket sammen her på dol. Det har ikke noe med deg og ditt egenverd å gjøre. Det har med at man må være stabil for å sette barn til verden.

Ja, jeg tror du sliter psykisk. Nei jeg tror ikke du er håpløs.

Jeg kjenner ikke deg i rl, men ut fra det du har skrevet, så skjønner jeg at du sliter. Og det er bedre for et barn å komme til verden uten foreldre som sliter.

Men jeg tror overhode ikke du er håpløs. Dette har ingenting med det å gjøre. Du er verdifull og du har mye godt å gi til de rundt deg. Men å sette et nytt barn til verden nå, nei det tror jeg ikke er riktig.

Takk for fine ord : )

Er sliten i hode av alle de andre ordene og tankene virrer rundt som veps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Men ingen, verken barnevernet, du, barna dine eller jeg ønsker at du skal miste barna dine. Derfor bør du tenke nøye gjennom dette. Et barn til kan være det som tipper deg over kanten. Pr i dag går det greit med ltit hjelp fra barnevernet, men den ekstra belasningen et barn til vil gi kan bli for mye.

Ok,får tenke litt mer....har mensen nå uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet det,har to fra før av og jeg vil ha flere.....dessuten kan det godt hende at det går bra,iallefall hvis jeg tar AP...jeg ønsker barna mine det beste : )

Når du har to barn som trenger hjelp av barnevernet, bør ditt første mål være å greie omsorgen for de du allerede har før du setter flere til verden.

Med så store problemer som du har, bør to barn være nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Når du har to barn som trenger hjelp av barnevernet, bør ditt første mål være å greie omsorgen for de du allerede har før du setter flere til verden.

Med så store problemer som du har, bør to barn være nok!

Ok,men du vet jo ikke "hvor store problemer" jeg har da.....og jeg lurte på om man kunne bruke AP og AD når man er gravid?

Men etter alt dette skal jeg tenke meg om en gang til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert

Ville vite hvilke AP og AD man kan ta når man er gravid....

Spurte ikke NHD og dere andre om jeg kan få lov å bli gravid.

Er du spinnvill?? "Jeg har mensen uansett".. LEs dine egne innlegg. Høres ut som du er 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D*lilith

Er du spinnvill?? "Jeg har mensen uansett".. LEs dine egne innlegg. Høres ut som du er 12 år.

tusen takk for oppmuntringen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym her inne

Tar jo abilify og fluoxetin....vil ikke skade barnet mitt,det er jo derfor jeg spørr her hva man kan bruke under svangerskapet men NHD vil jo ikke svare meg.

Jeg tror jeg tok fluoxetin eller hva du skrev. Barnet ble jo forsåvidt velskapt, det er ikke det, men jeg lurer litt av og til... Jeg vet ikke om du kjenner til Mummidalen??=)

Han er litt Sniff... Hvis du skjønner hva jeg mener. Litt redd av seg. Har lest at antidepressiva kan gi barn som får angstproblemer. Tro meg, det har du ikke lyst til å gi barna dine! Men, jeg forstår barneønsket ditt! Har vært sånn selv. Men, det må jeg si, at både for din egen del, og for barnet sin del; det hadde vært ønskelig om du ble så oppegående at du klarte deg uten medisinering under svangerskapet før du gikk igang med familieforøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym her inne

Tenker på sjelen som vil komme til meg,for det vil den.....ellers hadde jeg ikke kunnet bli gravid.

Dette virker litt new-age-inspirert! Tror ikke fruktbarhet betyr at sjelene står i kø for å komme til en. Kommer fra en slekt med mange fruktbare kvinner, men det er dessverre mange av disse kvinnene som ikke egner seg spesielt godt som mødre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma70923

Må bare si meg hjertens enig i innleggene under her som fraråder deg på det sterkeste på å bli gravid...

Skrekk og gru vil jeg bare si, sette ennå et barn til verden i det uføre du lever i. ( Etter å ha lest mange innlegg skrevet av deg selv.) Håper inderlig du legger baby-planene på is!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1185800525' post='3648800]

Jeg bruker medisiner, det bør jeg ikke i ett evnt svangerskap. Da tenker jeg som så, at hvis jeg skal gi barnet de beste forutsetninger med ett svangerskap uten medisner, kommer jeg til å bli så syk, at jeg ikke har kapasitet når barnet er født. Derfor er jeg så glad for det barnet jeg har, og jobber heller med at han skal få det best mulig, med en mamma som har kapasitet,

Ååå, så deilig å høre om andre i samme situasjon som meg. Jeg er også fysisk syk og har ett barn. Har så indelig lyst på flere, men tør ikke pga sykdommen. Jeg har derfor konkludert med at med den tilstanden jeg er i i dag, så kan jeg være en god mor for det ene barnet jeg allerede har, og er ikke villig til å satse det og kanskje bli en dårlig mor for to eller flere barn:-)

Jeg måtte bare skrive til deg, for det er så mange som ikke kan forstå at vi har valgt å få bare ett barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på dere her og det blir jeg deppa av i grunn,alt ser svart ut nå...

Schizofrene har vel også rett til å få barn?

INGEN har _rett_ til å få barn! Enda mange flere hadde skjønt dette. Barn er en gave som man får, og da skal man ha alle ressurser som skal til for at dette barnet skal få en trygg og stabil oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Tenker på sjelen som vil komme til meg,for det vil den.....ellers hadde jeg ikke kunnet bli gravid.

Dette er en tullete innstilling, det står ikke sjeler i kø og venter på å komme deg noen som helst... Det er ikke slik at man nekter et individ å komme til jorden hvis man ikke blir gravid og setter barn til verden - du bør lese litt biologi og forplantningslære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...