Gå til innhold

Situasjonsbetinget depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma07
Skrevet

Etter å ha levd med en person med det jeg vil beskrive som et alkoholproblem og kontrollerende adferd, klarte jeg å komme ut av forholdet. I perioden som gikk over noen mnd da fikk jeg noe som legen beskrev som situasjonsbetinget depresjon. Han henviste ikke til psykolog eller foreskrev noe medikament. Jeg gikk allerede i behandling ved Blå Kors, som pårørende. I samme periode kom barnevernet på banen, og barnas far. De mente at situasjon var vedvarende, og at de kunne bevise dette ved uttalelser fra barnas far og min far. Ingen av disse har jeg hatt kontakt med på 8 år De beskriver også at jeg har vært utsatt for omsorgsvikt i egen barndom, også med informasjon fra samme personer. Og at jeg ikke er villig til å innrømme dette, gjør meg til en dårlig omsorgsperson. Er det noe holdepunkt i psykiatrien for at en er ustabil psykisk fordi man opplever en situasjon som krise? Og om man i barndommen har enkelt traumatiske opplevelser, men mest kjærlighet og omsorg, har vårt utsatt for omsorgsvikt? Disse beskyldingen, uten bekreftelse fra lege eller psyolog, gjør meg ganske så sint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...