Gå til innhold

Reaksjon etter spist egg


Gjest Eggman

Anbefalte innlegg

Gjest Eggman

Hei! Jeg er glad i egg. Men har måttet kutte det ut fordi jeg blir veldig dårlig etter å ha spist egg. Formen blir veldig dårlig i timen etter inntaket, og det varer noen timer før formen bedrer seg igjen. Mens formen er dårlig så er orken borte, og har smerter i kroppen. Har testet flere ganger selv. Det blir samme resultat hver gang. Det er det samme om det er kokt eller stekt egg. Hva kan dette komme av. Har ingen kjente allergier, og det er kun egg jeg reagerer på. Merker ingenting hvis jeg spiser noe med egg i. Er jo ikke det samme som å spise 2 egg heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

For å sjekke om du har blitt allergisk for egg bør du la legen din ta prøver. Dette kan tildels være som blodprøve (RAST-egg) eller prikkprøver i huden.

At du ikke merker egg i enkelte matretter kan tildels skyldes mengden egg og delvis det at f.eks. 20 minutter i ovnen for en kake i ovnen forandrer egg-proteinene slik at de ikke lenger er allergener (allergiutløsende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...