Gå til innhold

Hjerte+ svimmelhet


Gjest møre og romsdal

Anbefalte innlegg

Gjest møre og romsdal

Hei.. Er en mann på 33 år som for ca 2mnd siden har opplevd hjerte "trøbbel" men som viste seg å vere lungebetennelse.. startet med att hjertet raste i full fart og hyperventilering, eller vanskelig å puste, tok blodprøver og ekg var til hjerte spesialist og tok ultralyd men hjertet er helt normalt sier de. hadde en del svimmelhet også når dette pågikk. Nå har ting roet seg ned etter dette men føler til tider ennå litt svimmelhet og att hjertet eller pulsen varierer en del, selv når jeg ikke tenker på det dett kan ligge i perioder hvilepuls på 90-94 pr minutt og andre så ligger det 60-70 prm,(det er jo normalt) selv om jeg har sittet lenge, det går fint å trene, men dette med svimmelheten skremmer meg+ variasjonen på hvilepulsen. de sa jeg hadde litt høyt blodtrykk men langt ifra grunnlag for noe medisinering for dette. har normalt kosthold.. bør jeg sjekke dette videre og på hvilken måte skal jeg gå frem på..?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Puls varierer ved den minste bevegelse. Har du feks trent hardt vil pulsen som til vanlig går litt opp ved bevegelse øke mye fortere. Hvilepuls på 90-94 er jo noe høyt, men dette er vel ikke hverdagskost?

Pulsen øker ofte hvis man har feber, er sliten, har spist mye, sovet for lite og særlig hvis du er stresset og bekymrer deg mye.

Det virker jo som om du er veldig godt undersøkt, så selv hadde jeg forsøkt slutte og tenke så mye på pulsen, og heller kjent mer på hvorden jeg har det uten og telle pulsslag. Dette kan bli din verste fiende. Har selv vært der.

Ta deg en ekstra tur til legen, hvis du ikke klarer og slutte og bekymre deg! De er der for å hjelpe, også når du bare engster deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...