Gå til innhold

Trekantmedisin


Gjest Esmeralda 45

Anbefalte innlegg

Gjest Esmeralda 45

En av mine venninner er hyppig bruker av smertestillende medisiner - med trekant. Hun påstår at trekanten betyr at hun KAN kjøre bil selv om hun har tatt disse tablettene dersom hun ikke føler seg sløv/søvning. Jeg mener at trekanten betyr at hun IKKE har lov til å kjøre etterpå. Hvem har rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din venninne har rett, trekanten betyr at det KAN være fare i forbindelse med bilkjøring, men dette er som kun i starten og gjelder ikke hos alle. Så det er helt individuelt hvordan man reagerer på trekant-medisiner, og man finner fort ut om det er trygt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Men_det_er_ et_stort_men

Venninnen din har rett.

Joda venninnen har rett.

Blir hun stoppet i kontroll, kan hun nok kjøre videre .

Men, hvis noe skulle skje når hun er påvirket av disse medisinene. Som feks en kollisjon.Kan hun bli stående som ansvarlig for dette, uten at hun får en krone på forsikringen.

Jeg er selv smertepasient med migrene som gjør at jeg må ta medisiner med trekant på.Men etter at jeg forhørte meg om dette på apoteket tør ikke jeg kjøre selv om jeg føler meg hundre % fin.

Noe som betyr at må jeg kjøre når jeg har migrene ( noe som ofte skjer)

Ja da må jeg tåle å ha hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda venninnen har rett.

Blir hun stoppet i kontroll, kan hun nok kjøre videre .

Men, hvis noe skulle skje når hun er påvirket av disse medisinene. Som feks en kollisjon.Kan hun bli stående som ansvarlig for dette, uten at hun får en krone på forsikringen.

Jeg er selv smertepasient med migrene som gjør at jeg må ta medisiner med trekant på.Men etter at jeg forhørte meg om dette på apoteket tør ikke jeg kjøre selv om jeg føler meg hundre % fin.

Noe som betyr at må jeg kjøre når jeg har migrene ( noe som ofte skjer)

Ja da må jeg tåle å ha hodepine.

Jeg blir farlige i trafikken av å ha et migreneanfall (det er jo ikke akkurat vanlig hodepine da...) enn å ta migrenemedisinen... Som sagt, det er individuelt - og man må selv kjenne på kroppen hvordan man reagerer på trekantmedisiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det_er_et_stort_men

Jeg blir farlige i trafikken av å ha et migreneanfall (det er jo ikke akkurat vanlig hodepine da...) enn å ta migrenemedisinen... Som sagt, det er individuelt - og man må selv kjenne på kroppen hvordan man reagerer på trekantmedisiner...

Helt enig med deg jeg.

Men kjører du når du har tatt medisiner med trekant på og kolliderer.

Risikerer du å bli stående igjen uten dekning på forsikringen.

Hvorvidt jeg er mer trafikk farlig med eller uten medisiner er vanskelig å bevise når ulykken er der.

Det er ikke sikkert at du blir vurdert til å være så kjøredyktig som du selv tror.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sjekka dette nøyere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg jeg.

Men kjører du når du har tatt medisiner med trekant på og kolliderer.

Risikerer du å bli stående igjen uten dekning på forsikringen.

Hvorvidt jeg er mer trafikk farlig med eller uten medisiner er vanskelig å bevise når ulykken er der.

Det er ikke sikkert at du blir vurdert til å være så kjøredyktig som du selv tror.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sjekka dette nøyere.....

Jeg har spurt legen og han sa at det var atskillig farligere å kjøre med smerter enn å kjøre på smertestillende så lenge man ikke blir sløv av dem og mente at politiet ville antagelig tenke på samme måte.

Så har man skikkelig sterke smerter så bør man faktisk la være å kjøre bil den dagen. Er det forresten noen som orker å kjøre på sterke smerter da? Jeg er faktisk en av dem som ikke kan kjøre på mine smertestillende for jeg blir dopa og lar være å kjøre. Da forblir jeg hjemme i senga. Men det skjer heldigvis ikke så ofte at jeg tar så sterke medisiner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg jeg.

Men kjører du når du har tatt medisiner med trekant på og kolliderer.

Risikerer du å bli stående igjen uten dekning på forsikringen.

Hvorvidt jeg er mer trafikk farlig med eller uten medisiner er vanskelig å bevise når ulykken er der.

Det er ikke sikkert at du blir vurdert til å være så kjøredyktig som du selv tror.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sjekka dette nøyere.....

Altså - poenget mitt er at jeg selv klarer å kjenne på kroppen om jeg er kjøredyktig eller ei - pga anfallet eller medisinene. Hvis jeg ikke er i stand til å kjøre bil - så kjører jeg ikke bil, så enkelt er det... Og hvis jeg selv er kjøredyktig og konsentrert så skal det mye til at jeg kommer ut for en ulykke som er min skyld, og hvis det er noen annen skyld, så er det mulig å benvise...

Så jeg er ikke så redd for "øvrigheta" og forsikringer, fordi hvis jeg ikke kjører bil hvis jeg ikke er helt klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...