Gå til innhold

er han glad i meg?

Gjest ei som er usikker, på seg selv..

Anbefalte innlegg

Gjest ei som er usikker, på seg selv..

Jeg er ei jente på 35 som er veldig usikker og utrygg på meg selv. jeg er loivredd for å bli forlatt av min kjæreste, og jeg er veldig sjalu. når han skal til kompiser, eller viser at han har hatt det super gøy på fest uten meg, så blir jeg lei meg og sjalu. jeg ser andre jenter som jeg tror han ville likt godt så kan jeg bli sjalu, sånn, helt uten videre, bare i tankene mine.. han er på ingen måte en gutt som flørter, eller er en sosial eller utagerende gutt... han er i grunn ikke så opptatt av "damer" liksom.. er litt mer sånn nerdete.. men, poenget er

hvordan skjønner man, at en gutt er glad i en? hva er dessuten forskjellen på elske noen og være glad i noen? kjæresten min, gjør "alt" for meg, og er veldig samvittighetsfull. han tar hensyn, og er min aller beste venn, stiller opp og lytter til meg, og er helt super. han sier han er glad i meg, men har aldri sagt at han elsker meg.. det har vært mye frem og tilbake i forholdet vårt, pga vi er så ulike, så derfor er han litt tilbakeholden og reservert på et vis.. han vil ikke ta noen skritt, før det viser seg over tid at vi har et stabilt forhold...

men jeg tenker, at dersom han virkelig, virkelig, var glad i meg, så ville han tatt noen sjanser, og ville f.eks. blitt orntli samboer med meg, eller kjøpe hus sammen el.l. men han sier han synes vi bør vente med slike forpliktelser,siden det har vært så mye frem og tilbake...

går det an å bare tenke fornuftig og rasjonelt, og samtidig være drit glad i noen og redd for å miste den du er glad i ?? Eller mangler han de dype og rette følelsene for meg?? er redd han skal gå fra meg jeg.... så vil gjerne prøve å tolke signaler... innspill...pliis... (vi har vært sammen i 3 år forresten, og han bor liksom hos meg, men ikke sånn formelt)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282549-er-han-glad-i-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

"hvordan skjønner man, at en gutt er glad i en?"

Tror ikke det finnes noe fasit svar på det. Men jeg tror at så lenge gutten har valgt _deg_ og ingen andre, så må vel det si litt.. Man må lære seg å stole på partneren sin tror jeg..

"hva er dessuten forskjellen på elske noen og være glad i noen?"

Hm. litt vanskelig spørsmål. Man kan vel både være glad i og elske sin familie og omgangskrets. Jeg vil si jeg elsker barna mine feks. Da stikker det dypt. Jeg er også glad i min omgangskrets, dvs venner, kollegaer, familie osv. Men det er noe helt annet å elske/begjære feks en kjæreste. Da kommer jo det seksuelle/intimimiteten inn i bildet også. Litt dårlig forklart kansje men. Det er slik jeg oppfatter det.

"kjæresten min, gjør "alt" for meg, og er veldig samvittighetsfull. han tar hensyn, og er min aller beste venn, stiller opp og lytter til meg, og er helt super. han sier han er glad i meg, men har aldri sagt at han elsker meg.."

Jeg synes dette sier mye om hans følelser for deg jeg.. Det virker som du har en kjæreste som virkelig elsker deg! Han stiller opp for deg, lytter til deg, og han sier han er glad i deg. DU sier jo selv han er helt super. Kansje er han litt for sjenert til å bruke ordene "jeg elsker deg"?

"det har vært mye frem og tilbake i forholdet vårt, pga vi er så ulike, så derfor er han litt tilbakeholden og reservert på et vis.. han vil ikke ta noen skritt, før det viser seg over tid at vi har et stabilt forhold..."

For meg høres det naturlig ut at han vil vente med å gå så langt som å flytte sammen. Vente til han er mer sikker og trygg på at forholdet deres vil vare i og med at dere er så ulike og vært så mye frem og tilbake. Har du forresten tenkt på at _han_ kansje kan være usikker på _deg_ , slik du er på han? Forsøk å tenke gjennom hvorfor dere er så mye frem og tilbake.

"men jeg tenker, at dersom han virkelig, virkelig, var glad i meg, så ville han tatt noen sjanser, og ville f.eks. blitt orntli samboer med meg, eller kjøpe hus sammen el.l."

Jeg tror ikke det handler om at han er glad i deg eller ei. For meg høres det ut som han virkelig er glad i deg og at han trenger mer tid på dette. Kansje ikke så rart, siden forholdet har vært frem og tilbake som du selv sier.. ??

"men han sier han synes vi bør vente med slike forpliktelser,siden det har vært så mye frem og tilbake..."

Her har du jo kansje svaret på det :) Kansje han er av den stabile og seriøse typen, som vil være sikker på at dette er et forhold også han kan føle seg trygg på?

"går det an å bare tenke fornuftig og rasjonelt, og samtidig være drit glad i noen og redd for å miste den du er glad i ?? Eller mangler han de dype og rette følelsene for meg??"

Jeg vet det er vondt å være sjalu. Jeg var også det de første årene. Men det kom nok av at jeg hadde veldig lav selvtillit, og ikke trodde noen kunne bli glad i meg.

Tror Du bør bli mer trygg på deg selv.. Og lære deg å stole på han og at det er en grunn til at han har valgt nettopp _deg_. Kansje er han ikke så flink med ord. Har du hørt uttrykket "si det med blomster" ? Kansje han sier det med alt han gjør for deg, stiller opp for deg på?

Vanskelig å svare på slikt. Jeg vet jo ikke, siden jeg ikke kjenner dere. Men håper du kan dra nytte av noen av disse tankene likevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282549-er-han-glad-i-meg/#findComment-2272548
Del på andre sider

Han er hos deg!

Dere er ikke gift, dere har ikke barn (?), og han har ingen grunn til å bli hos deg bare for å bli hos deg. Han kan enkelt dra når som helst, uten noen forpliktelser, dersom han har mer lyst å være sammen med en eller annen jente.

Tydeligvis er han hos deg likevel, og da kan det bare bety at det er fordi han vil ha DEG =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282549-er-han-glad-i-meg/#findComment-2272962
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...