Gå til innhold

Lamictal og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest ekkemulig

Jeg har brukt Lamictal siden November 06. Sått på 200mg siden Februar. Fikk til svar at jeg var langt utenfor referanseområdet. 7, mens det vanlige er mellom 15 og 25.

Bruker blant annet Effexor maks dose som jeg har brukt i 6år.

Tenkte å øke Lamictalen til 400mg. Har tatt 200mg om morgenen i syv dager og merker ikkeno annet enn trøtthet. Tenkte at jeg skulle opp til 200mg om kvelden etter 14 dager på 200mg morgen og 100mg kveld.

Problemet er etter opptrappingen er at jeg har fått selvmordstanker.

Kan noen seriøst svare meg på om Lamictal gir effekt på depresjon? Sliter ikke med bipolar lidelse. Har hørt at folk føler seg MYE bedre på 25mg, men hva faen skal det bety?

ECT var et skudd i mørket.

Blitt behandlet med antipsykotika som hjalp på negative effekter hos schizofrene, men det ga meg kun økt vekt og trøtthet.

Har holdt ut i syv herrens år og blir ikke bedre.

Å være innlagt var det verste jeg var med på, første gangen jeg ville utføre selvmord fordi det ikke var levbart der. Stengt inne i et rom med massevis av mennesker som slet rundt meg.

Som LHL sitt motto er: "Å leve er ikke bare og holde seg i live". Jeg føler at jeg lever nettopp derfor, bare for å holde meg i live.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282646-lamictal-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, tenkte bare jeg skulle si til deg at dersom man dobler dosen med Lamictal så dobler man serumkonsentrasjonen. Dvs at du med 400 mg vil få en serumkons. på ca. 14 og det er jo egentlig litt lavt det også... Dersom du tredobler, altså tar 600 mg så får du en serumkons. på ca. 21, noe som er godt innenfor referanseområdet :)

Gjest ekkemulig

Ta den største dosen om kvelden siden du blir trøtt. Når du er ferdig opptrappet, kan du ta hele døgndosen om kvelden.

Jeg har ikke opplevd at noen har blitt deprimert av Lamictal.

Legen sa til meg at det burde deles i to doser for å gi effekt.

Har også lest at Lamictal kan gi skade på øyet, men at det ikke er forsket nok på dette.

Gjest Majja Kr.

Legen sa til meg at det burde deles i to doser for å gi effekt.

Har også lest at Lamictal kan gi skade på øyet, men at det ikke er forsket nok på dette.

ved epilepsi må du ta dosen to ganger i døgnet, ved bipolar lidelse bestemmer du selv om du vil ta den en eller to ganger i døgnet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...