Gå til innhold

Sosialangst/fobi m. paranoide tanker ut i jobb veldig snart

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er mann som har slitt med panikkartet sosialangst/fobi+depresjon lenge. Pga. dette har jeg forsøkt mange ulike medisiner, men har til slutt blitt stående på Xanor 1mg x2 + 1x75 mg Efexor Depot. Efexor Depot har gjort meg veldig urolig, umulig å få sove, opphengt i negative tanker, ekle drømmer osv., selv om jeg har brukt det en god stund nå, så jeg lurer på om jeg må bytte. Er sliten og orker ikke dette. Forsøkte også Cipralex 10 mg en stund, og det virket godt en stund, men "paranoide" tanker som alltid ligger og lurer i bakgrunnen kom også der og gav angsten fotfeste. Dessuten fikk jeg store utslett på kroppen og klødde veldig. Seroxat har ikke så store bivirkninger og fungerer til en viss grad, men "paranoide, klaustrofobiske" tanker slipper ikke taket. Det virker som om sosialangsten har gjort at jeg har blitt "paranoid". (Har forsøkt en rekke SSRI, men det ser ut til at jeg kun tolerer Seroxat godt i lengden, og som har best virkning i lengden uten fæle bivirkninger. 20 mg daglig er det jeg kan stå, og det hjelper til en viss grad. Jeg skal nå i jobb, der jeg jo må omgås mennesker mye. Må si at jeg en gang fikk Zyprexa da jeg var innlagt, men jeg ble kjempeurolig selv av liten dose. Psykiateren der sa jeg var kjempefølsom overfor medisiner. Jeg lurer på følgende: 1. Har hørt at antipsykotisk medisin kan fjerne mine mistanker og uro mht. at andre mennesker alltid kikker rart på meg og snakker dårlig om meg. Finnes det en slik medisin som kan hjelpe, og som ikke har bivirkninger som Zyprexa, Trilafon (urolighet og mer angst)? Kan en vanlig lege skrive ut dette? (Har en lege som ikke har peiling) 2. Hvilken SSRI bør jeg stå på? Orker ikke å ikke få sove. Vet at Cipralex vil virke godt en stund, men avtar og fikk denne veldige kløen over kroppen med utslett. 3. Xanor hjelper, men effekten har avtatt veldig og jeg vil ikke gå opp i dose. Kan en annen, liknende medisn hjelpe bedre en stund? Har stått på den lenge. Er deprimert, forvirret og fortvilet og skal altså ut i jobb om et par uker. Vil jo det også og trenger d i lengden. Er evig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...