Gå til innhold

fra schizofren til manisk depressiv?

Anbefalte innlegg

har diagnosen paranoid schizofreni, har en samboer som i flere år har lurt på om jeg ikke er manisk depressiv i stedetfor. jeg svinger veldig fort i stemningsleie, det skal ikke mye til før jeg er oppe eller nede, de ytre omstendighetene påvirker meg, når jeg er langt nede orker jeg ingen ting, bare ligger, ingen energi, lyst på søtsaker hele tiden, sover mye, trøtt, tenker stadig vekk på å ta livet mitt da, og føler jeg er veldig tungt nede. vil bare få si at jeg er mest på denne siden ellers så kan jeg plutselig få en enorm energi til å gjøre ting, litt utover det normale, får gjort mye, lett for da og skjemme meg ut, pratsom veldig mye, prater nesten ikke ellers, svever, tenker jeg skal bli mester i et musikkinstrument fantaserer og drømmer når jeg er nede skriver jeg brev til menigheter om at de må be til gud for meg og helbrede meg, jeg er ikke kristen jeg føler at det jeg evt lider av er noe tungt noe, og at jeg har en alvorlig grad av dette har en del psykotiske symptomer og vrangforestillinger nhd kan du svare meg hva jeg kan lide av? hvis legen mener jeg bør utredes og jeg ikke vil dette, kan hun da få meg tvangsinnlagt for å bli utredet på nytt for å få de riktige medisinene?fremover hva kan hun tvangsinnlegge meg for manisk eller depressivitet?håper på hurtig svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282662-fra-schizofren-til-manisk-depressiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ekkemulig

Finnes tre typer schizoaffektiv lidelse.

Blandet, bipolar og depressiv.

Uansett så trenger det ikke å bety noe som helst.

Hva tar du av medisiner? Har du byttet medisiner i det siste?

De fleste antipsykotika(som jeg håper du bruker) tar også manibiten.

Finnes tre typer schizoaffektiv lidelse.

Blandet, bipolar og depressiv.

Uansett så trenger det ikke å bety noe som helst.

Hva tar du av medisiner? Har du byttet medisiner i det siste?

De fleste antipsykotika(som jeg håper du bruker) tar også manibiten.

jeg bruker risperdal consta injksjon hver 14 dag, truxal, cipralex, sobril,

men hvis jeg er blandet eller manisk depressiv, skal jeg da ha medisiner mot dette og?og hvilken er vanlig å bruke?hvordan skjer en utredning på dette?poliklinisk eller innleggelse?

og hvis en går med på utredning, kan de da innlegge meg for å prøve ut de nye medisinene?jeg kan så lite om manisk depressiv at jeg ikke vet men kjenner meg igjen i symptomene

kanskje du kan være schizo-affektiv? Da har du en sykdom med elementer både fra schizofreni og manisk depressiv.

hvis du ber om en frivillig utredning behøver du jo ikke tvangsinnlegges...

men hvis du blir manisk kan du tvangsinnlegges.

må jeg utredes hvis legen min får nyss i dette?kan de tvinge meg når jeg er nede til å ta ect, tvangsbehandling, men hvis jeg er begge deler så har jeg hørt at en ikke skal bruke ect under schizofreni

hvis det stemmer så har jeg da hvis jeg har begge diagnosene to alvorlige sykdommer som jeg begge kan bli tvangsinnlagt med

må jeg utredes hvis legen min får nyss i dette?kan de tvinge meg når jeg er nede til å ta ect, tvangsbehandling, men hvis jeg er begge deler så har jeg hørt at en ikke skal bruke ect under schizofreni

hvis det stemmer så har jeg da hvis jeg har begge diagnosene to alvorlige sykdommer som jeg begge kan bli tvangsinnlagt med

manisk depressiv er mindre alvorlig enn schizofreni.

schizo affektiv er mere alvorlig enn manisk depressiv, men mindre alvorlig enn schizofreni.

det er altså bedre å være manisk depressiv eller schizo affektiv enn schizofren, så det er jo en god nyhet isåfall om det viser seg du er det.

jeg er nå manisk depressiv selv, men er helt frisk idag, selv om jeg har vært tvangsinnlagt. Men da fikk jeg jo bare de riktige medisiner og er frisk idag. så er jo ikke noe problem det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...