Gå til innhold

Senter for selvskadere

Anbefalte innlegg

Gjest kone-mor85

Hei, jeg har ei venninne..eller en bekjent kanskje, som sliter mye med selvskading. I den grad at hun får blod/jern overføringer.

Det jeg lurte på var rett og slett om det finnes noen senter i Norge speielt for selvskadere.. Jeg vet jo at det finnes for de som har vært utsatt for overgrep, og for de med spiseforstyrrelser....

Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282684-senter-for-selvskadere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

All forskning viser at det eneste som egentlig virker mot selvskading er at vedkommende faktisk bestemer seg for å slutte. Slik ligner det mye på rusmiddelmisbruk.

Du hadde kanskje lagt ned behandlingstilbudet for rusmisbrukere og? Siden det eneste som "egentlig" hjelper er at de bestemmer seg å slutte.

Ønsket og avgjørelsen om å slutte er nok alltid nødvendig, men ikke tilstrekkelig komponent i mange tilfeller. Er lettere å bestemme seg å slutte bl a med selvskading hvis får behandling for eventuelle psykiske plager og et støtteapparat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...